Prima data, verificat/inlocuit bujiile.
Bujiile vechi sau murdare pot da scanteie proasta la rece, sau pot "fura" scanteia, daca au cumva fisuri in corpul ceramic, iar motorul este rece, si se infiltreaza umezeala din atmosfera. La cald isi revin.
Daca nu sunt bujiile, pot fi bobinele, dar cu sanse mai mici. De obicei, bobinele de inductie uzate se incing la cald, si dau scanteie tot mai slaba. Insa exista si aici posibilitatea sa fi cedat rasina in care sunt turnate, si sa intre umezeala, care la cald se evapora.
Daca nu este ceva legat de bujii, mergi spre alte cauze. Una comuna la motoarele pe benzina ar fi clapeta de aer decalibrata sau murdara, desi aia se manifesta si in mers, mai ales la accelerarile mai bruste.
Alta posibilitate este legata de supape. Poate una dintre ele nu inchide bine la rece. Pentru asta se pot observa mai multe semne: bujie mai murdara pe pistonul respectiv, rateu in admisie sau in evacuare (greu de auzit prin catalizatoare), compresie mai mica pe cilindrul respectiv.
Pentru inceput inlocuieste bujiile. Daca problema persista cumpara o bobina de inductie si inlocuieste-o pe rand o data la o zi cu cele de pe masina.
Daca nici asa nu rezolvi faci acelasi lucru cu un injector il cumperi si il inlocuiesti pe rand.
Sa nu iei de la dezmembrari ca iti faci de lucru.
Am înlocuit bujiile și bobinele, urmează injectoarele, mulțumesc