Salut! in cartea de Austria poate scrie oricat, important este cat scoate la REGISTRUL AUTO ROMAN, ei iti pun norma de poluare si in functie de ea platesti taxa!
Intri pe www.mobile.ro
Cauti masini identice cu a ta (an, versiune, motorizare), si vezi ce emisii sunt trecute acolo, apoi intri pe site-ul ANAF pentru a calcula taxa.
Asta, bineinteles, doar informativ.
Norma de poluare in care va fi incadrata la RAR in urma procesului de omologare, va fi cea dupa care se va calcula taxa.
Vezi ca se mai practica mici 'bonusuri' la RAR, ca sa iasa emisiile ca de fabrica.
Da si asta e adevarat, m-am uitat pe site si am vazut ca sunt din acelasii an cu acelasi co2 euro 4 Dar cum zici tu poate fi daca la RAR iti da euro 3 sau 2. Daca nu ai cunostinte cum se plactica? poti vorbi cu ei sau cum si cat trebuie sa le dai sa fie totul bine.
Cum ar putea sa iasa euro4 cand normal asta a fost introdusa abia prin 2005 iar masina e din 2000?
Ceea ce zici tu e valabil pentru motorina, benzina e cu o norma inaintea motorinei.
Vectra b, 1.6 16v din 98 a iesit euro3, Skoda fabia din 2000 cu motor de 1.4 a iesit e4.
In cauzul de fata ramane de vazut, depinde si de luna fabricatiei.
Un 'caragiale' se poarta, il lasi in spatiul de la portiera sau cel mai bine in bord, jos pe la scrumiera, iar cand ii predai actele si masina, ii spui discret ca are "ceva" acolo. Daca ii accepta (cel mai probabil), stie el ce e de facut, nu trebuie sa discuti nimic.
Masina oricum trebuie sa fie perfecta in rest (vopsea buna, parbriz, faruri si stopuri intacte, frane perfecte, trusa, triunghiuri, anvelope de dimensiunea omologata).
Masina e foarte perfecta, in afara ca am 2 becuri aprinse in bord.dar am sa le rezolv inainte de a merge la Rar.
Se pare ca am sa dau funda doar dupa ce fac rar si vad cat e taxa
Daca unul din becurile alea e galbenul "check engine" (in forma de motor, la Golf/Bora), e posibil sa ai gaze 'nasoale'.
Motorul 1.4 16V e slab, cam toate trecute de 100. 000km mananca ulei, si asta iti afecteaza emisiile, plus ca 'irita' sonda, iar aceasta poate modifica amestecul de combustibil, si din nou, nu stii ce emisii mai are, cand se intampla asta.
Poti merge la orice statie ITP de cartier, sa platesti un test de emisii, sa-ti zica baietii de acolo "cat de naspa" e.
Eu de exemplu am dus masini tot cu 'bonus' la ITP, care nu scoteau fum, nu aveau becuri in bord, dar n-au trecut de testul de gaze. Au adus baietii alte masini, si au masurat gazele de la alea, ca sa treaca
Odata cand eram la coada la RAR, era in fata mea o putrezeciune de Golf 3 diesel, fumega precum un autobuz ROMAN din 1986, iar nenea inginerul tinea sonda aia pe langa toba... Semn ca era un "baiat fin" cu ea, si a avut grija sa aiba tot ce trebuie.
Apropo de RAR, unii baga 'eseu de caragiale' printre acte, dar e riscant sa pui asa, daca nu stii mersul, ca poate nu apuci sa ii spui ce e acolo, sau ii spui si te refuza. Varianta cu bordul e cea mai buna, ii pui acolo jos dar la vedere, ii spui de ei, si astepti rezultatul.
Chek energi e aprins si un aerberg sau aprins intro dimineata cand am pornit masina a fost un ger de crepau pietrele si sau aprins cand am pornit masina si nu sau mai stins.
Las-o cu o borna scoasa, peste noapte. In acest mod "uita" unele erori. S-a intamplat asa la un Polo lasat la mine, o saptamana a mers fara "check engine" aprins, dupa care a revenit.
Vezi ca la faza asta, cu deconectat bateria, s-ar putea sa iti ceara codul casetofonului, daca e cel original.
Asa am sa fac pot sa iau bateria de tot jos ca ori cum nu umblu cu masina, dar am auzit ca nu este prea bine sa dai bornele jos.
Se reseteaza partial computerul, si iti cere codul casetofonului in unele cazuri.
Altceva nu se intampla.
Daca pornesti si e fara becul galben aprins, incearca sa mergi ca la carte cu ea, adica fara sa o turezi la rece, fara sa o turezi pe loc, si o conduci normal, intre 1500-2500. Poti sa treci de 2500, dar cand e cald motorul.
Ok am inteles multumesc frumos.am sa incerc, numai bine