Am un 1.8 tddi, e foarte ok ca motor.
Avantaje:
-are cuplu mare la turatie joasa (il conduci si la 1100rpm si trage)
-motor simplu, usor de lucrat la el, totul e clar
-nu face nazuri la motorina
-are volanta cu masa simpla (nu prea se schimba/nu se strica).
Dezavantaje:
-consumul nu prea scade sub 6
-trage tare la ture mici, dar nu se tureaza ok in depasiri, ca alte dieseluri (Opel)
-EGR-ul e fixat in galeria de admisie, nu se poate curata separat, iar ca sa dai jos admisia, dai jos prima data evacuarea (pierzi jumatate de zi); eu am anulat EGR
-pompa de injectie are calculator cu imobilizator, care se strica destul de brusc dupa ceva kilometri, ramai in drum, si te costa peste 500 de lei reparatia, de obicei (grija la "meseriasi", daca nu baga piese ok, cedeaza rapid, si ramai din nou in drum)
-cutia schimba o idee mai greoi, pentru ca are rapoarte foarte lungi (azi am observat ca aveam 140 cu a 4-a, la 3000-3500rpm); la 170-190 nu auzi deloc motorul in ea (si majoritatea fug pana la 190 oricand).
Despre caroserie:
-suspensie foarte foarte foarte (...) foarte reusita, amortizeaza superb, si nu balanseaza/fuge in nici o curba, indiferent cat de taran intri;
-siguranta foarte ok
-scaunele de pe fata nu sunt prea relaxante, stai cu picioarele mai mult vertical, fiind inalte, bancheta e ok
-tapiteriile sunt foarte rezistente, placute la atingere (inclusiv plasticul)
-nu e genul de masina care sa faca greierasi
-butoanele de la climatizare (manuala) se mai strica, impreuna cu rezistenta de la aeroterma (foarte mare grija aici, multe au luat foc de la acea rezistenta)
-aerodinamica lasa de dorit, daca in Vectra la 130 o scot pe liber si scade foarte incet, Fordul se comporta ca o parasuta, cum nu mai accelerez, scade mult viteza + un zgomot mare de aer dislocat; daca deschizi un geam, zici ca esti cu avionul, sufla tot in masina.
Probabil as mai avea multe de povestit, dar nu-mi vin acum. Franele sunt bune, a mea are controlul tractiunii + abs, lucreaza foarte ok, nu ma lasa sa raman impotmolit, nu aluneca aiurea. Volanul e reglabil, dar e prea sus si ala.
Cand o cumperi, uita-te foarte atent la praguri, atat spre exterior, cat si spre interior (spre podea); nu au tabla foarte buna, unele au gauri enorme. La fel si la usi, in partea de jos.
Grija cu uleiul, sa nu bagi "Ford Formula", e o mare porcarie.
Daca motorul nu bate, mergi pe 5W30 cu specificatie pentru Ford 912-913, nu baga altceva. Eu am mers pe Mobil (dupa ce am stricat turbo cu porcaria de Ford Formula), multi vad ca baga Motul si sunt multumiti.
Daca mai ai intrebari, iti raspund cu placere.
Fac mecanica de cativa ani, am avut contact cu foarte multe masini; Focus tddi e mult mai ok decat un Golf 4 ALH, desi rrumanasii paraleli zic cu totul altceva. Golful are motorul complicat, suspensia dezastruoasa, spatiul interior insuficient, iar la pret e mai mare.
Englezii zic ca fordul e bun dar europenii stramba din nas. La un vechi prieten i.a crapat motorul la vreo 300.000 km restul depinde de tine
anonim_4396 întreabă: