Raspunsul la intrebarea ta este DA. Vezi si linkul asta pentru mai multe detalii: http://www.autoevolution.com/engine/peugeot-306-break-1997-20-16v.html
Sustine raspunsu dc e o prostie sa inlocuiesti franele pe tambur cu dinalea pe disc?
Este o prostie sa faci modificarea daca masina nu a venit asa din fabrica. Sunt multe de adaptat. Apoi masina cu franele pe disc dozeaza mai mult frana pe spate decat cea cu frana pe tambur si te trezesti ca se blocheaza mult mai des.
ABS-ul este iar de adaptat, iar cu ESP-ul mi se pare cam riscant. Cu frana de mana iar este o adevarata nebunie.
Tamburul este facut sa reziste mai mult timp si nu este nevoie de frane mai puternice pe spate. Daca vrei sa ai frane bune prima data pune anvelope BUNE si de calitate, apoi discurile fata si placutele ia-le de calitate.
Vrei frane si mai bune, pune anvelope putin mai late si vei castiga si stabilitate si franare, dar va creste putin consumul. Vrei si mai mult? Pune suspensie sport ( arcuri + amortizoare ) si iar castigi la stabilitate si franare, iar trebuie sa ai grija la borduri si santuri.
Pentru motorul de 1.6 sincer mi se pare ca este o masina greoaie si ai multe de modificat si decat sa le modifici pe toate, daca chiar esti fan Peugeot, vinde-o pe cea cu motor de 1.6 si cauta unul cu 2.0, altfel sincer Megane-ul 1.6 16v mi se pare MULT mai usor de tunat si gasesti piesele de la RS.
Motor 1.6 90 cai greutate proprie 1 tona.nu stiu daca e grea.sincer motoarele de 2.0 in sus m-au lasat in urma dar nu cu mult.asa cum ai explicat raspunsu e mult mai bun si evident daca pun disc pe spate pe fata vor fi marite din start eu eram mai mult curios daca se poate
1. Peugeot 306 1.6 90 CP a AVUT 90 CP rotunjiti, asa cum si Logan 1.6 8v are cica la fel, dar de fapt sunt 87 Cp la Logan.
2. vechimea masinii isi spune cuvantul si in atatia ani, daca mai ai 80 CP fix sa te consideri norocos;
3. o tona e usor de spus, dar de la 1000 kg la 1150 kg e care lunga, ca de ex. un link :
http://www.motofakty.pl/artykul/peugeot-306-1993-2002.html
+ ce mai tine omul prin masina.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Peugeot_306 alte info;
Performantele unei masini, mai ales la acceleratie se obtin prin KG/CP. Ca exemplu, o Dacie SuperNova de 75 CP are aprox 950 kg, rezultand un raport de 12, 67. Un BMW 320D are 136 CP, dar 1580 kg si rezulta 11, 62. La tine sa spunem ca ar fi 1100 kg / 83 CP, adica 13, 25. Un Megane 1.5 85 CP are cam 14, 9 raportul.
Acum poate intelegi de ce te poti da cu anumite masini, dar unele te lasa in urma si cu altele mai ai sanse.
Eu zic sa te interesezi mai bine referitor la acea greutate, fiind destul de usor pacalit de volumul masinii. Un Matiz are 780 kg, o Solenza 980 Kg, un Logan cam 1100...
Deci treaba ca APROPIE 1 tona... iti spun sigur ca si depaseste tona, pentru ca e motor de 1.6 si nu de 1.4.
Iti mai dau un exemplu, o Solenza modificata are 980 kg si 86 CP cu un raport de 11, 4. Cam cu ce masini crezi ca se poate da?
Daca-mi spuneai ca ai Peugeot 206 cu motor de 1.6 90 CP sau un Clio 1.6 sau 1.4 16V... pai era sprintena tare. Mic, usor si motor peste 85 CP nu sunt multe din fabrica, pentru ca si consuma si nu se justifica, dar pentru pasionati e ideal.
De asta iti spun ca pana la frana de pe spate iti recomand sa umbli la altele, cea de pe spate fiind folosita 100% pentru frana de mana si la greutate mare.
Mihai77271 întreabă: