Cele din grupul VAG. Nu neaparat din cauza ca sunt proaste, ci din cauza ca sunt populare, si sunt majoritare, la noi in Romania.
Iti spun asta din proprie experienta, am lucrat in service mare, si lucrez de mult timp in domeniu; cele mai multe masini sunt Seat, Volkswagen, Skoda si Audi.
In service-ul mare am lucrat la tinichigerie-vopsitorie, si aveam zile in care in hala erau 3-4 Audi-uri. Nu ca ar avea probleme cu tabla, aveau proprietari cu bani, care isi permiteau sa rezolve imediat micile indoituri, vopseaua sarita...
Si la Loganuri am lucrat mult, nu din cauza ca au tabla subtire, cum spune idiotul de mai sus, ci din cauza ca e plin de ele in firme (scoli de soferi, taximetre, distributie), fac multi km si au parte si de multe incidente, ca orice masina de firma.
Masinile proaste nu sunt neaparat cele care ajung des in service, ci cele care nu se pot repara. De exemplu, motoarele pe benzina (16V si TSI) de la Volkswagen, care sunt foarte proaste, nu ajung des in service, pentru ca ele merg prost din start, nu au defectiuni, iar proprietarii, necunoscatori, cred ca asa e normal. Sau eventual le duc de 2-3 ori, iar cei din service ii lamuresc ca "asa sunt toate, scapa de ea".
Ce ma sfatuesti sa iau; Skoda Octavia2 din 2006-2007 sau BMW seria1; 118, 120?
Pentru un tanar de 27 de ani incepator: ce masina ii recomanzi? pana in 5000 de euro? din Germania, Olanda? Va multumesc! BMW seria1?
Un amic mi-a zis ca serviciele sunt pline de BMW-URI. E adevarat?
Octavia 2 e destul de ok, ce nu imi place la ele (am si avut Octavia) este ca sunt destul de slabe la dotari, au stabilitatea ceva mai proasta decat Golf 4 (care are aceeasi suspensie), si putinele dotari de pe ea fac probleme de iti vine sa-i dai foc. A mea de exemplu nu avea nici macar ABS, singura dotare fiind inchiderea centralizata. Daca nu lasam un geam deschis (nici un geam electric), riscam sa raman incuiat afara, cu motorul pornit. Daca bagam cheia sa descui, mergea rareori de la sofer, in unele zile doar pe la portbagaj, si asa sunt foarte multe.
In schimb caroseria e mai solida decat la Golf 4, a mea a avut parte de cel putin 3 accidente la proprietarul dinaintea mea (si nu el a fost cel care a cumparat-o de noua), dintre care unul a fost cu un tren, iar caroseria parea originala. La Golf 4 nu-ti trebuie decat un accident, si deja nu se mai inchid usile corect.
Eu dupa ce am incercat mai multe masini, ce-i drept toate vechituri ieftine, am ajuns sa-mi doresc un Opel Astra pe benzina, 1.6 sau chiar 1.8, sau Vectra B cam cu acelasi motor. Am 22 de ani, si cam asta mi s-ar potrivi, avand in vedere ca folosesc masina mai mult mixt, am talpa grea si imi plac masinile care stau lipite de drum, dar isi pastreaza si proprietatile de masina de familie. O alta alternativa ar fi ceva din gama Renault, Megane 2 sau poate chiar Logan, tot pe benzina, pentru ca am avut un Logan si mi-a placut mult ce oferea, singurul mare minus fiind la tinuta de drum, pe care as rezolva-o cu o suspensie joasa, daca mi-as mai lua Logan.
Diesel nu prea ma mai incanta, m-am obisnuit cu raspunsul rapid la accelerare, si cu flexibilitatea pe care o ofera motoarele pe benzina, iar de consum nu ma sperii, consider ca atat timp cat nu e peste 10l/100km, imi permit sa ma bucur de ceea ce imi place.
P.S.: BMW sunt masini foarte fiabile, sincer pot numara pe degete BMW-urile care au ajuns pe unde am lucrat eu, iar toate erau acolo pentru intretinere, nu defectiuni.
Din vorba in vorba, am aflat si eu recent ca problemele frecvente ale BMW-ului sunt la sistemul de racire, din cauza caruia se ard garniturile de chiuloasa, si pot aparea complicatii. Dezavantajul major la BMW e ca are costurile de intretinere mari, si nu e foarte practic la noi in tara, unde avem multe drumuri muntoase, si clima destul de rece, deci cu asfalt alunecos mai bine de jumatate din an. BMW e un bolid pentru tari calde, cu drumuri cat mai drepte, sau macar de oras, dar un oras de genul Bucurestiului, Constantei, Oradei, nu Brasov sau Sibiu. Pe langa ca nu sunt potrivite, mai si consuma mult, fiind motoare setate de fuga din fabrica. Asa ca n-are rost sa te incurci cu BMW, daca n-ai pe unde sa te folosesti de calitatile lui de "muscle car" european.
"nu din cauza ca au tabla subtire, cum spune idiotul de mai sus,"
Singurul idiot de pe aici este acela care si-a pus harbul de Dacie la avatar.
Accepta mesajele.
Sa ai tu bani sa cumperi macar jantele din poza, sa-ti pui avatar cu ele, si dupa aia mai discutam de "harburi".
Ok.M-ai dat gata la faza asta.
Jantele alea valoreaza greutatea lor in aluminiu.
Dacia greutatea ei in fier.
Daca le vinzi faci bani sa-ti cumperi un telefon ieftin.
Daca-i faci plinul ii dublezi valoarea.
Am dat niste aliaje de 17" la reciclare, 30 de lei bucata. Alea sunt pe 15". ATS Cup se numesc. Gaseste-mi 4 bucati cu 30 de lei bucata, si eu iti platesc tie dublu.
Pana la a face calculele alea, arata-mi ce ai tu, ca-i cam liniste la avatar, iar dupa nume si frustrare, mie imi inspiri un instalator de WC-uri ceva, de pe la ACET. Pe TPU vad ca ai intrat doar ca sa iti descarci frustrarea adunata din viata reala, ca numai mesaje in care ii desconsideri pe ceilalti ai lasat, de regula avortonii ca tine sunt niste nimicuri in viata de zi cu zi, asa ca scuteste-ma de alte completari extrem de folositoare in viata, ca si tine.
Ce masian ma sfatuiesti sa iau din strainatate? la 5000 de euro? po sa fie si automata. o iau mai mult pentru oras...
Sincer, nu stiu. Nu prea imi sta capul la masini in bugetul ala, si nici nu cunosc foarte bine piata, in zona aia.
Megane pe benzina, motor 1.8 16v, cu automata si instalatie GPL secventiala ar fi o idee, ca am mers cu asa ceva.
Daca ar fi sa-mi iau eu o masina de 5000e, cred ca as cauta o Vectra C 1.9 CDTI cu 150 CP, cu conditia sa fie impecabila, si sa am unde merge cu ea, in nici un caz nu e o masina de oras, motorul ala are nevoie de motorina buna si (multa) talpa, altfel apare "Check Engine" in bord, si nu se mai stinge pana nu infunda injectoarele si filtrul de particule.
Nu este o regula marca. Legat cele care stau mai mult la reparat, cele vechi! Anul de fabricatie conteaza foarte mult!
Dacia, cred. Pentru ca ele intra cel mai usor acolo La ce tabla subtire au.
Nu cred ca cele mai multe masini stau in service dupa marca, ci dupa cauza. Masinile pot avea marci diferite dar cauze similare.