Se completeaza cu amestec antigel.
Trebuie aflat tipul antigelului, dar poti merge si dupa culoare (de exemplu nu completezi cu albastru la o masina care are rosu sau verde).
Antigelul se gaseste de cumparat gata amestecat, sau concentrat, pe care il diluezi cu apa distilata.
In Romania se foloseste cel mai des amestec antigel (fie ca e cumparat asa sau e diluat cu apa distilata) care rezista pana pe la -20/-25 de grade. De fapt el o sa reziste si mai mult, daca intr-o noapte se intampla de exemplu sa fie -28 de grade nu o sa-ti crape motorul, dar s-ar putea sa aiba dificultati pana se incalzeste, de exemplu ar putea sa se infunde partial circuitul de racire si daca nu esti atent creste temperatura apei in motor peste 90 de grade, si daca nu esti atent si trece si de 100, pot aparea avarii. Ideal e sa conduci mult mai calm, cand iei masina rece din parcare, in diminetile foarte geroase, cand se intampla sa coboare sub -20 de grade temperaturile.
Vara poti folosi acelasi amestec la -20 de grade fara probleme. Daca e facut mai concentrat, sa tina pana la -30 de exemplu, nu prea e recomandat de folosit vara, pentru ca nu e suficient de fluid pentru a raci motorul pe canicula, si ar putea crea si depuneri in motor si chiar pe exteriorul acesteia (pe langa colierele de pe capetele furtunurilor).
Pe la sfarsitul toamnei e recomandat sa faci o vizita in service pentru verificarea antigelului cu un densimetru, care spune pana la ce temperatura va rezista, altfel te poti trezi cu surprize neplacute cand se instaleaza iarna.
Ionut5638 întreabă: