Salut. Nu sunt posesor de Golf 3, dar am condus si intretinut cateva, in plus, am alte masini vechi.
Referitor la Golf 3/masina din anii '90: sunt probleme la ele cu tabla, in zona pragurilor, pe pedalier si uneori in jurul amortizoarelor. Cele cu trapa au probleme destul de mari cu ele (se strica mecanismul de deschidere, se strica/infunda etansarile si traseul pluvial, ploua in masina. Nici macar nu erau ionizate, te ardea soarele prin ele.
Partea din fata a caroseriei nu prea este pregatita pentru impact frontal. Chiar daca este o masina veche, totusi alte masini de la inceputul anilor '90 aveau foarte multe masuri de siguranta, cum ar fi armaturile frontale, laterale, si airbag-urile. Din pacate, pe Golf 3 nu stiu daca exista airbag, dar armaturile botului sunt foarte slabe, gen Dacia 1310.
Spatiul interior la Golf 3 este foarte bun, scaunele au forma corecta. Interiorul este cu o stea peste Golf 4, atat la confort, cat si la calitate.
Tinuta de drum este insa similara sau chiar mai rea decat Golf 4. Asta m-a dezamagit complet la Golf 3/4, sunt foarte instabile, subvireaza in draci si nici pe denivelari nu se simt ok.
Comparativ cu Astra F si Vectra A, Golf 3 este o alegere foarte proasta. Sau comparativ cu un Renault din aceeasi perioada, sau Ford.
Insa Ford si Opel aveau tabla foarte proasta in acea perioada, cred ca mai proasta decat la Golf 3.
Referitor la circulatia masinilor vechi, noneuro sau euro 2, cum este cazul Golf 3: in Romania nu exista nici un fel de restrictie momentan, nici o taxa de poluare, nimic. Singura diferentiere dintre masinile vechi si noi este la ITP: masinile mai noi fac ITP-ul mult mai rar, iar "rablele" in fiecare an. In rest, poti sa te bagi in cele mai aglomerate zone din Romania cu Golf 3, fara probleme. Si cu Dacia 1300 noneuro se circula pe oriunde, momentan.
Probabil vor urma restrictii pe modelul 'fratilor' occidentali in curand, si anume "zone verzi", cum ar fi centrul oraselor importante, unde vor intra doar masini de la euro 6 in sus, si bineinteles electrice. In Stockholm de exemplu sunt 60% Tesle, 20% marci oarecare dar hibride, electrice sau de la euro 6), si 10% masini clasice care atrag privirile.
In afara oraselor mari, in orice tara occidentala, circula masini vechi chiar mai ceva decat in Romania.
Uite prima imagine de la accidentul coloanei oficiale a lui Viktor Orban, in Stuttgart: https://www.gsp.ro/......47338.html
Nu e o coincidenta sa fie tocmai acolo un Golf 3, pe afara inca le vezi in circulatie. Golf 2, Transporter 2-3 sau BMW e36 sunt si mai raspandite.
Dar eu, daca ar fi sa reiau un proiect cu o masina din anii '90, cu siguranta m-as orienta pe altceva. Vectra A, Mercedes W124, W201 sau W202. Sau Ford Mondeo 1, ori Ford Orion/Escort, Mondeo, Opel Omega A sau ceva frantuzesc superior, cum ar fi un Citroen cu suspensia hidraulica. Sau BMW E36 ori E34.
Am condus sau chiar detinut mai bine de jumatate dintre recomandarile astea, si absolut toate erau superioare VW cu mult.
Ce mi-a placut de la VW si corespunde anilor '90 este Passatul b3/b4. Se conduc impecabil, au tabla buna si se gasesc motoare 1.9 TDI pe b4, cod motor 1Z si posibil si AFN-ul. Pentru vremea aia erau foarte evoluate. Este si un 1.6i foarte bun (tot pe b4).
La Passat b3/4 singurul dezavantaj sunt mecanismele de deschidere de la usi, se rup manerele in prostie. Pe Golf 3 nu este aceasta problema, sau cel putin nu la toate masinile. Passaturile alea erau culmea, nu am vazut unul la care sa nu fie defecta macar una din 4 usi.