Draga Riulian reparatiile auto se fac la nevoie cand bate ceva, cand am dat intr-o bordura, cand ai facut un burn out, cand patineaza ambreiajul, cand s-a spart/ciuruit radiatorul, cand motorul se incalzeste mult peste normal etc
Tu vrei sa zici ca te intereseaza revizii, pentru tine si cei care nu stiu revizia cu schimbul de ulei si filtrele este aplicabila la masinile noi in primii 2-3 ani sa zicem, dar chiar si acolo trebuie in fiecare an facuta cateo verificare suplimentara.
La masinile second hand care au ceva vechime si numar mare de kilometri deja treaba este mai complexa si la revizia anuala nu se mai recomanda doar schimbul de lei si filtrele ci si un fel de revizie generala, adica verificata bucsaria cap-coada, inspectata vizal, pus testerul pe ea etc
Iarasi am intalnit foarte multi care habar nu au ca de ex. bujiile se inlocuiesc la un anumit nr.de km, sonda lambda se inlocuieste la un anumit nr. de km, cum spune si inginerul de pe 99vehicle, pana si uleiul de cutie se inlocuieste la un anumit interval de timp (aproximativ 5 ani)
Toate acestea sunt descrise cu nr. de km si interval in manualul masinii...foarte multe piese de care noi nu avem habar sunt de fapt CONSUMABILE. Un ex. kitul ambreiaj este un consumabil chiar daca pe unii ii tine 200.000 km iar pe altii 5000 km...
1. distributia pe curea se schimba la aproximativ fiecare 60.000 km asta ca sa fie SAFE
1.1. distributai pe lant se inspecteaza atent in service!
2. placutele se schimba cand au grad de uzura la jumatate (da atentie la jumatate) nu cum spun mecanicii lu peste ca mai merg 1000 km mai merg 2000, in momentul in care au uzura la jumatate le schimbi daca tii la masina ta, la viata si la discurile de frana!
3. discurile se inspecteaza si se schimba cam 1 data la 2 schimburi de placute, dar nu este regula generala, ai sa observi ca discurile si placutele pe fata se duc mai repede decat cele de pe spate... discurile se schimba oricand este nevoie, mai ales cand au uzura,cand agata ca au buza (soferii vechi stiu la ce ma refer), cand prezinta crapaturi sau cand sunt ovalizate.
4. uleiul si filtrele se schimba anual sau la maxim 15.000 de km, parerea mea pentru ca uleiurile de la noi din tara sunt grupa III din V (desi se minte pe eticheta ca-s full sintetice de fapt ele sunt un hibrid minerale-sintetice!) recomand schimbarea uleiului la 1 an de zile sau maxim 10.000 de km
Cum iti dai seama ca uleil din comert nu este full-sintetic? pai daca este 20-30 de lei /litru acela cu siguranta nu este full-sintetic indiferent de ce rahat mananca eticheta.
Pe mine ma costa uleiul original 65-70 de lei/litru si este clasa IV din V, deci daca nici asta nu este gama de varf va dati seama un ulei de 20 de lei/litru ce ulei este.
Sper ca te-am lamurit cat de cat.