E foarte probabil sa fie bateria, mai ales daca e inca cea originala. Totusi ar fi indicat sa verifici inainte consumatorii si incarcarea.
Capacitatea acumulatorului trebuie sa fie direct proportionala cu capacitatea cilindrica a motorului tau. O poti citi pe acumulatorul pe care il folosesti acum, cel mai probabil este undeva pe la 65 Ah.
Poate sa fie bateria, alternatorul, au sa ai un scurt undeva si toate astea ar trebui verificate inainte de a le schimba pentru ca risti sa schimbi un lucru si nu acela este problema. daca ai bateria originala este recomandat sa o schimbi.alternatorul trebuie sa incarce peste 14V. scoate cheile din contact. ia o lampa de control si o conecteaza intre cablul negativ si borna (-) a bateriei.becul ar trenui sa se diminueze incet daca este aprins este un scurt undeva. daca este scurt pe un circuit...atunci scoate sigurantele pe rand sa vezi la care dintre ele se diminueaza becul din lampa de control.
Nu prea cred eu ca e de la baterie. Tu ai un scurt pe undeva. Verifica mai ales la piesele de uzura. Verifica de exemplu cablurile de la portbagaj, ca acolo se uzeaza daca pica izolatia initiala. oricum nu cred ca e bateria mai ales daca o ai pe aia originala. are un alternator foarte bun golful.
Alternatorul nu-si face treaba cum trebuie, acumulatorul nu are nimic. Iar despre scurtcircuit nici nu se pune problema, fiindca scurtcircuitarea oricarei parti a instalatiei are consecinte mai drastice, tinand cont ca este vorba de curent continuu cu un amperaj considerabil. Pune-o pe tester la un service si vezi ce diagnostic apare.
Cand vorbesti de pierderi de curent te referi la toata instalatia electrica, verifica instalatia la faruri sau intrerupatoarele din bordul masinii, de obicei pe aici se pierde curent daca nu functioneaza cum trebuie. Totusi ia in considerare ce au spus si ceilalti
Inainte de a schimba bateria iti recomand sa verifici alternetorul si rola de antranare alternator! Fiind diesel ai nevoie de baterie de amperaj mediu spre mare, recomandare constructor - 75Ah.