Montezi un vas de expansiune (butelie) in plan vertical, cu o conducta jos, care sa duca in cilindrul de ridicare al cricului, o conducta sus cu robinet prin care sa dai drumul aerului comprimat, si un robinet de descarcare a presiunii din butelie, tot in partea de sus. Butelia trebuie sa aiba un volum cam de 3-4 ori fata de capacitatea cilindrului de ridicare, si a conductei de la vas la cilindru. Umpli acel vas pe jumatate cu ulei, si treaba sta cam asa:
Cand bagi aer cu presiune in partea de sus a vasului, uleiul este fortat sa coboare pe conducta in jos, inspre cilindru, unde va actiona cilindrul.
Principiul este simplu, dar in practica nu e o metoda grozava, pentru ca ai nevoie de presiune mare, iar cricul nu va fi foarte sigur, pentru ca aerul poate scapa mult mai usor decat un lichid (uleiul). Iar daca scapa aerul, se depresurizeaza instalatia, iar uleiul se intoarce in vas, masina cade pe mecanic.
Daca vrei sa ridici masinile rapid, pe baza de aer comprimat, lasa hidraulica si cumpara perna de aer cum folosesc cei de la vulcanizare; dar nu uita ca intotdeauna trebuie asigurate masinile, indiferent daca folosesti cric mecanic, hidraulic sau perna. Cand te bagi sub masina, trebuie sa fie asigurata cu un obiect solid (capra, janta, butuc de lemn tare, caramida de beton, etc).
Mersi nu vreau sa il folosesc pentru ridicat masini ci pentru o presa.
La prese ai nevoie de forta de apasare de peste 10 tone, nu faci absolut nimic cu aerul comprimat.
Nu se poate dintr-un motiv destul de simplu.Aerul comprimat are presiune maxima in jur de 10 bar iar uleiul hidraulic din cric trece de 150 bar si poate ajunge chiar la 300.
Ana127483 întreabă: