Volvo e vestit pentru fiabilitate. Ingrijit nițel, te(-ar) duce și un milion de km
Pai, deja stii cam tot ce era de stiut. Mai adaug ca punct slab partea de sus a motorului, adica etansarile galeriei de admisie (plastic) si uneori probleme cu oringurile din jurul injectoarelor, ca mi se pare ca trec prin capacul culbutorilor (proasta idee).
In rest, motorul e foarte placut.
De adaugat si faptul ca lumea le-a luat de punct slab acea sita de pe conducta de ulei a turbinei, din cauza ca motorul s-a pus de fabrica pe Ford Focus 2, la care reprezentanta si indiferentii din magazinele de piese ofereau uleiul Formula/Ford, care e un magiun foarte prost, bun doar la infundat site si spart turbine. Eu am avut Focus 1 fara sita la turbina, si tot mi-a omorat-o.
Bagi ulei bun, schimbi sita cand cumperi masina, si n-ai stres.
Ca o parere personala, mie mi s-a parut mai fiabil motorul 2.0 hdi, cand era vorba de Focus 2. Sau 1.8 TDCI, batranul diesel Ford.
La Volvo nu stiu ce alternative ai. Oricum, merge 1.6 hdi, dar grija la ulei, la sita si la DPF. Uleiul prost are efect si asupra DPF-ului, pe langa drumurile prea scurte.
Am avut eu, nu e rau neaparat, dar e de preferat unul de 2L pe masina aia. Si da, sunt probleme vesnic cu turbina.