Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
Ce sa faci la o masina veche de 18 ani?
te mai duci la un mecanic care stie ce face... si pregatesti portofelul
Tu nu stii nici ce ai cumparat si vrei sa inveti mecanica prin telepatie. Fier vechi scrie pe el.
Daca scoate fum alb cum spui ar putea fi garnitura de chiulasa, adica scapa apa pe acolo si intra in cilindri, si arde impreuna cu amestecu si de acolo iese fumul ala alb adica ceva vapori de apa.EGR nu vad de ce ar scoate fum daca ar fi EGR blocat.Deci pune apa la un anumit nivel, markeaza cumva apoi verifica daca cumva scade. Daca scande atunci aia e problema.
Raul112009955 întreabă: