Corect, era bine să fi pomenit despre detaliile de mai sus. O singură remarcă, totuși: problema ta, când te angajezi într-o depășire, nu este cu ce viteză merg ceilalți participanți la trafic, ci să te asiguri că nu le iei fața (cum se zice). Ăsta e de altfel și motivul pentru care mulți motocicliști și-o iau în trafic - mergând cu viteză mult peste limita legală (și cea la care se așteaptă cel ce intră în depășire s-o aibă restul vehiculelor din trafic) nu prea ai cum să-i observi decât dacă nu te mai uiți odată peste umăr (NU în retrovizor) chiar înainte să schimbi direcția. De altfel, această ultimă asigurare e bine s-o faci mereu - te poate scăpa de foarte multe necazuri.
În cazul tău, în lumina noilor date, vina în cazul producerii unui eventual accident, ar fi fost comună / împărțită.
Oricum, bine că s-a terminat cu bine și să sperăm că ai tras ceva învățăminte din asta.
Depinde care dintre voi a inceput primul manevra de depasire si semnalizarea. Dca el era deja in depasire cand tu ai inceput manevra e vina ta, daca tu incepusei deja e vina lui
Dacă un prost oprește neregulamentar, asta nu înseamnă că în acel loc toți ceilalți pot încălca legile circulației pe drumul public. Cel care venea DIN SPATE și era intrat în depășire ARE PRIORITATE față de un vehicul care vrea să pornească de pe loc (sau să depășească) indiferent de cât timp semnaliza ăsta din urmă intenția de efectuare a respectivei manevre.
A!, că puțin bun-simț în trafic ar fi foarte bine venit în ziua de azi, și cel ce venea din spate ar fi putut eventual ceda prioritatea, e altă poveste. Dar legal, el avea dreptul să tracă primul, în situația mai sus descrisă.
M-ai lasat mut. De unde scoti asa o regula? Asta inseamna ca de cate ori este cate un obstacol in drum (bou pe avarii, lucrari), si eu vin cu 100+ (se intampla des), pun semnal stanga in fundul coloanei, si ii fac pe toti, ca ala care e mai in spate trebuie sa treaca? Bine, aprind proiectoarele si fac asa cum zici tu, daca asta e legea, mai nou.
Una e sa fii in afara carosabilului si sa semnalizezi sa iesi, si alta e sa fii in trafic, in banda, si sa ai un obstacol in fata, pe care toata coloana trebuie sa-l ocoleasca.
Dupa regulile tale, cand faci stanga intr-o intersectie, cei din spate nu mai au dreptul sa treaca prin spatiul ramas in dreapta ta, trebuie sa puna toti semnal stanga, sa te depaseasca, nu?
Sper ca n-ai permis!
Măi copii, legea spune că la depășirea unui obstacol sau la schimbarea direcției de mers, ai OBLIGAȚIA să te asiguri că din spatele tău nu vine nicio mașină care este angajată deja în depășirea ta.
@vrumvrum, sper că ai RCA la o firmă care plătește, nu la ASTRA sau Carpatica. Dacă conduci cum spui, o să aibă ăia de achitat ceva table...
Baiatul statea de ceva timp cu semnalul pus. In cazul asta, cel care depaseste nu are dreptul sa se angajeze si in depasirea sa, si nu se poate pune problema ca nu l-a vazut, ca legea permite depasirea a cel mult doua masini odata, tocmai pentru cazuri din astea.
Chiar am asigurare la Astra, ca mi se rupe de daune, in 3 ani de cand am permis n-am atins pe nimeni.
„Baiatul statea de ceva timp cu semnalul pus." Ai spus-o chiar tu: STĂTEA. Repet, nu contează că avea semnalul pus sau nu, el NU are voie să pornească / intre în depășire dacă în momentul când vrea să facă manevra un alt vehicul ESTE deja angajat în depășirea lui.
„cel care depaseste nu are dreptul sa se angajeze si in depasirea sa" - ești amabil să-mi spui exact articolul din Codul Rutier unde scrie chestia asta?
Stai cu semnalizarea pusa atat timp, si vrei sa spui ca intre timp (poate a durat peste 1 minut), ala din spate era angajat LEGAL intr-o depasire a cel mult doua masini? Inainte de a depasi nu trebuie sa te asiguri din fata, ca e liber pe contrasens, si ca masinile din fata ta nu executa un VIRAJ LA STANGA, CAZ IN CARE DEPASIREA ESTE PERMISA DOAR PE PARTEA DREAPTA, DACA SPATIUL PERMITE?
Nu stau eu sa-ti caut articolul din codul rutier, pune tu mana si citeste LEGISLATIA.
Codul rutier pe care il gasesti la chioscurile de ziare si are grosimea unui caiet de un semestru pentru clasa 1, este destinat INFORMARII SOFERILOR, nu poti invata toate legile din acea hartiuta.
Vad ca ai duba la poza de profil, stiu cum conduc neispravitii astia cu dube (mai ales ca majoritatea-s de firma), si ma sperie ideea ca nici macar nu stii ce legi incalci.
Dacă tăceai...
Codul rutier este chiar LEGEA despre care vorbești ceva mai sus și care, împreună cu normele de aplicare formează cadrul legislativ care reglementează circulația pe drumurile publice. Așadar, se pare că TU ești cel care NU are habar.
http://legeaz.net/oug-195-2002/
Și, ca să fie clar pentru toată lumea, că văd că unii nu vor să creadă că nu au dreptate, chiar dacă li se spune în mod repetat lucrul acesta, iată și cadrul legal despre care vorbeam:
===
CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie
SECŢIUNEA a 2-a
Reguli pentru circulaţia vehiculelor
Art. 45
(...)
(2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.
(...)
Art. 46
Obligaţiile conducătorilor vehiculelor care efectuează depăşirea şi ale conducătorilor vehiculelor care sunt depăşite, precum şi cazurile în care depăşirea este interzisă se stabilesc prin regulament.
===
http://legeaz.net/oug-195-2002/art-45-reguli-de-circulatie
A iniția = a începe o acțiune (conform dexonline.ro/definitie/iniția ); așadar, nu e suficient să semnalizezi intenția, ci să începi deja depășirea. Dar NU o poți începe, deoarece (dacă te uiți matale atent în retrovizor!) observi că este deja un alt vehicul care te depășește, deci în acest caz, TU ai fi cel care încalcă legea, nu cel care a intrat normal în depășire din spate pentru că:
- nu venea nimeni pe contrasens;
- nu era depășit din spate la rândul său de altcineva;
- vehiculele depășite în momentul când el a început depășirea erau staționare.
E destul de clar acum?
Tin sa te contrazic aici, m-am interesat, el a facut 3 greseli importante, in acea zona viteza maxima de de 40 Km h iar (el avand 80 sau mai mult), a 2 greseala a fost cand nu a semnalizat ca ma depaseste, nici macar nu a avut farurile aprinse deoarece era de dimineata si nu se luminasera asa de bine afara, iar a 3-a greseala nici macar nu avea timp sa ma depaseasca ( pe mine si pe masina stationata) pentru ca traficul din fata nu permitea acest lucru.
Stiu ca nu am dat prea multe detalii de prima data, dupa aceea am vorbit cu niste oameni care au fost de fata, ce este important e ca nu s-a intamplat nici un accident.
Multumesc tuturor pentru raspunsurile acordate.
Corect, era bine să fi pomenit despre detaliile de mai sus. O singură remarcă, totuși: problema ta, când te angajezi într-o depășire, nu este cu ce viteză merg ceilalți participanți la trafic, ci să te asiguri că nu le iei fața (cum se zice). Ăsta e de altfel și motivul pentru care mulți motocicliști și-o iau în trafic - mergând cu viteză mult peste limita legală (și cea la care se așteaptă cel ce intră în depășire s-o aibă restul vehiculelor din trafic) nu prea ai cum să-i observi decât dacă nu te mai uiți odată peste umăr (NU în retrovizor) chiar înainte să schimbi direcția. De altfel, această ultimă asigurare e bine s-o faci mereu - te poate scăpa de foarte multe necazuri.
În cazul tău, în lumina noilor date, vina în cazul producerii unui eventual accident, ar fi fost comună / împărțită.
Oricum, bine că s-a terminat cu bine și să sperăm că ai tras ceva învățăminte din asta.
Stanmariusvasile întreabă: