Daca dintr-o prostie as decide sa cumpar un Golf 4 TDI cod ALH (cum are un bun prieten), as da 2500 doar daca e inmatriculat, cu taxa nerecuperata, si e impecabil. De altfel, preturile astea sunt enorme, treci de 3000e pentru un diesel cu tehnologie de tractor, vechi de 15 ani. E totusi o rabla, chiar si pe langa un Logan dci din 2012.
Prietenul asta al meu il are (familia) din 2007, a umblat pana acum de 3 ori in chiuloasa, a schimbat vreo 3 parbrize, ESP-ul tot moare, il 'repara' dar nu functioneaza cum trebuie, apoi da iar eroare... Si ce pot spune, cu Focus 1.8 TDCI mergeam cu 80 prin oras fara sa-mi dau seama, cu Golful asta ALH abia am prins 100 intr-o noapte, in afara localitatii. Trage din ce in ce mai prost.
Cu asigurare in Romania, se refera ca are toate actele, si probabil e dispus sa iti faca procedurile necesare inmatricularii; platesti o suma de 100-150 de lei, si merge el la RAR, depune dosarul, si iti preda masinile cu numere, carte de identitate si certificat de inmatriculare, pe numele tau. Scutesti cel putin doua zile de alergatura, prin metoda asta.
Un + pe care probabil l-ai aprecia la Golf 4, sunt dimensiunile reduse. Golful prietenului e break, are carlig de remorcare, incape in garaj si ramane loc de doua palme in fata si in spate; eu am bagat o Dacie 1310 fara carlig de remorcare, in acelasi garaj, am lipit-o cu bara din fata de un dulap, iar usa garajului s-a inchis lipita de bara din spate. Si e berlina Dacia.
Iar in oras, la parcari sau intoarceri, Golful incape peste tot, si vireaza foarte scurt. Focusul celuilalt prieten era tot break, si era cat o duba. In Bistrita, abia am reusit sa ma incadrez in giratoriile lor mici. Iar la locurile de parcare, trebuie loc cat pentru o duba, pentru aia.
Insa la drum, Golf 4 iti da senzatia de carucior de butelii, in curbe tinde sa faca piruete, pe cand din Focus ai impresia ca stai pe loc, si se muta drumul pentru tine.
Golf 4 1.6 16V e un motor prost. Consumul de benzina e ok, motorul e destul de flexibil, dar nu trage de cei 105cp, si e plin de probleme, printre care si consumul de ulei.
1.4 16V e foarte prost; consuma mult, abia pleaca de pe loc, consuma ulei, si are problemele celui 1.6 la dublu.
Motoarele bune de la Golf 4 sunt 1.8T benzina, 2.0 benzina, 1.9 TDI/SDI.
La 20 de ani, chiar si pentru 1.4, vei plati in jur de 1500 de lei/an pentru asigurare. Pe numele unui parinte, platesti maxim 400 de lei/an.
Impozitul la 1.4 e sub 60lei/an, in functie de primaria de care apartii, la 1.9 sub 150 de lei/an.
Daca te intereseaza si masini, Ford Focus 1 si Opel Astra G sunt complet superioare Golfului.
Astra G are motoarele pe benzina incepand de la 1.2, foarte reusite toate, la diesel sunt cam slabe din punct de vedere al puterii, insa Ford Focus 1.8 TDDI/TDCI depaseste Golful 1. 9TDI, la toate capitolele.
Succes!
Nu am pe nimeni sa pun ca as fi pus masina pe alt nume. Pai eu vreau mai mult ca o necisitate pentru mine si imi placea golf 4 am sa caut si modelele care mi-ai spus si sa vad poate imi schimb parerea dar maxim 2000 de euro sunt dispus sa dau neinmatriculata.
Un prieten si-a luat anul trecut un Focus 1.8 TDCI, din targ, adus de afara impecabil, cu 1900e. L-a costat 750e taxa, pentru ca era aproape din 2003, si taxa tine cont de vechime (cu cat mai noua, cu atat mai scumpa).
A fost o masina beton, el circula foarte mult, e si teribilist, mergea cu 200km/h aproape zilnic, iar consumul nu sarea de 6%, in total, cu tot cu mers urban, extraurban, si 'talpa'.
Intretinerea insa a fost ceva mai scumpa decat la un Golf 4 1. 9TDI, din cauza pieselor ceva mai costisitoare. Iar cu un Ford nu poti merge la orice mecanic.
Insa, fata de un Golf 4 (cum au alti prieteni apropiati), masina aia era limuzina.
Daca gasesti una euro 3, mai veche de 13-14 ani, taxa e in jur de 500euro la ele.
Dar mult mai ieftin la intretinere, iesi cu Astra G 1.6, ideal 16V, sa aiba ceva putere. La consum e diferenta mare daca circuli doar mixt/distante scurte, si urban, in rest, un benzinar echilibrat, cum e Astra 1.6, consuma aproape cat un diesel, la drum intins.
Octavia 1.6 benzina imi consuma 5.5% extraurban, Dacia 1310 intre 5.7 si 6% extraurban, Logan 1.4 mpi 5-5.5%. Cu Vectra 1.7 diesel, de exemplu, aveam tot peste 5% consumul extraurban. Ieseam bine doar cand ma plimbam prin oras cate 20-30km pe zi, alimentam cativa litri si ma ajungeau cateva zile. Aceeasi situatie si la un prieten cu Golf 4 1. 9TDI, la drum intins 5.5%, in oras, acelasi consum. Punem de 20 de lei, si facem 80km chiar si prin trafic. Cu un benzinar, de 20 de lei faci 40km in oras.
Iar la benzinare, o solutie buna pentru a reduce costurile carburantului, este instalatia GPL. Insa o instalatie costa 500-800euro cu totul, trebuie sa merite investitia, nu o faci pentru 10. 000km/an, si aia jumatate extraurban.
Sincer nu stiu prea multe ce sa spun acceasta va fi prima mea masina, astazi prieten de al meu tot prima masina a cumparat un bmw 320 d 280.000 km, 2000 euro negru nu multe dotari urmeaza sa o inmatriculeze cu tot cu rar il ajunge 900 de euro asa spus masina e faina am mers putin cu el desi ma gandeam si eu la ce masina si-a luat el dar mie nu imi plac astea lungi si prima masina as dori sa fie Golf 4 ca asa cred ca imi place cel mai mult am gasit un.
Golf 4 - 1. 9Alh, Edition
An : 2000, 245, 000 km
Motor : 1.9 tdi
Volkswagen Golf IV Edition, 1.9 Alh, 90cp, clima, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, ESP, masina arata si functioneaza impecabil!
Asigur imatriculare in Romania! ( ce vrea sa spuna asigura inmatriculare in Romania? )
Fara variante!
Pretul este de 2.500 de euro culoare neagra arata fain din ce vad din poze merita bani astea?
Daca dintr-o prostie as decide sa cumpar un Golf 4 TDI cod ALH (cum are un bun prieten), as da 2500 doar daca e inmatriculat, cu taxa nerecuperata, si e impecabil. De altfel, preturile astea sunt enorme, treci de 3000e pentru un diesel cu tehnologie de tractor, vechi de 15 ani. E totusi o rabla, chiar si pe langa un Logan dci din 2012.
Prietenul asta al meu il are (familia) din 2007, a umblat pana acum de 3 ori in chiuloasa, a schimbat vreo 3 parbrize, ESP-ul tot moare, il 'repara' dar nu functioneaza cum trebuie, apoi da iar eroare... Si ce pot spune, cu Focus 1.8 TDCI mergeam cu 80 prin oras fara sa-mi dau seama, cu Golful asta ALH abia am prins 100 intr-o noapte, in afara localitatii. Trage din ce in ce mai prost.
Cu asigurare in Romania, se refera ca are toate actele, si probabil e dispus sa iti faca procedurile necesare inmatricularii; platesti o suma de 100-150 de lei, si merge el la RAR, depune dosarul, si iti preda masinile cu numere, carte de identitate si certificat de inmatriculare, pe numele tau. Scutesti cel putin doua zile de alergatura, prin metoda asta.
Un + pe care probabil l-ai aprecia la Golf 4, sunt dimensiunile reduse. Golful prietenului e break, are carlig de remorcare, incape in garaj si ramane loc de doua palme in fata si in spate; eu am bagat o Dacie 1310 fara carlig de remorcare, in acelasi garaj, am lipit-o cu bara din fata de un dulap, iar usa garajului s-a inchis lipita de bara din spate. Si e berlina Dacia.
Iar in oras, la parcari sau intoarceri, Golful incape peste tot, si vireaza foarte scurt. Focusul celuilalt prieten era tot break, si era cat o duba. In Bistrita, abia am reusit sa ma incadrez in giratoriile lor mici. Iar la locurile de parcare, trebuie loc cat pentru o duba, pentru aia.
Insa la drum, Golf 4 iti da senzatia de carucior de butelii, in curbe tinde sa faca piruete, pe cand din Focus ai impresia ca stai pe loc, si se muta drumul pentru tine.
Da pai acceasta va fi prima mea masina si tocmai de asta vreau golf sa imi fie mai usor parcarile in rest viteza nu prea imi pasa adica eu am dat de carnet si imi iau masina asta pentru necesitate colo colo. Totusi ma mai gandeam ceva asemanator Audi A3. Oricum despre Golf ala care am spus mai sus s-a vandut deja. Iti multumesc mult pentru acceste raspunsuri am mai invatat si eu cate ceva si sa imi fac o idee. Multumesc.
Audi A3, Seat Leon si VW Golf, sunt practic aceeasi masina, cu alt aspect, si mici diferente, de soft la motor, de exemplu. Daca te uiti la interior, de exemplu, Leon si A3 sunt aproape identice. Mecanica e toata de la Golf.
Pana si Skoda Octavia are aceeasi mecanica cu Golf.
Seat, Skoda, Audi si Volkswagen fac cam aceleasi masini, cu mici diferente.
Platformele sunt impartite asa:
Golf/Bora/Leon/Toledo/A3/Octavia
Passat/A4/Superb
Sharan/Alhambra
Polo/Ibiza/Fabia/Cordoba
La generatia 1998-2006, mai ales, masinile de mai sus sunt absolut identice la partea mecanica. Deci, spui ca iti cumperi "altceva", si tot Golf e la baza.
Opel, Ford, Renault si alti producatori des intalniti pe la noi prin tara, fac masinile mai gandite, fara aceste platforme comune nemodificate. La Astra, de exemplu, difera arcurile de la break la hatchback, sau coupe. Si Opel e de fapt parte a grupului General Motors, care se ocupa si de Chevrolet, Saab si o parte din Fiat/Alfa Romeo, insa n-ai sa vezi piesele de la Corsa, de exemplu, compatibile cu Chevrolet Aveo.
Fiecare masina e gandita in parte, adaptata mecanica in functie de dimensiuni, sarcina, aerodinamica s.a.m.d.
La grupul VAG, treaba e mult mai ciobaneasca, Octavia de exemplu are fix aceeasi suspensie ca si Golf 4 cu 3 usi. Am avut o Octavia, dimensiunile sunt asemanatoare unui Passat, iar arcurile alea "universale" de Volkswagen, se simteau ca naiba la drum, parca eram cu o duba de aia pe foi de arc.
Dar, asta nu impiedica totusi Golful 4 sa fie o masina ok, insa cu motorizarea potrivita. 1.8-2.0 benzina, 1. 9TDI/SDI sau un 1.6 benzina, dar cu codul motorului SR, adica 8valve, nu 16V.
Octavia se conduce mai prost decat Golful, desi, cum ti-am spus, e aceeasi mecanica, Octavia e mai mare, si majoritatea nu dispun de dotarile standard ale Golfului (ABS, ESP), ceea ce le face niste carute.
Am reusit si mi-am gasit pana la urma golf 4, 1.4, 16v, colare negru impecabila arata nu rugina chiar unii oameni cunoscutii imi spuneau sa nu imi iau 14 16v, desi mi-a placut asa cum arata nu am dat mare importanta la motor au testato si ei au mers cu ea si le-a placut spuneau o idee mai buna 1.6 sau 1.9 tdi dar de acuma asta a ramas sa fie a mea desi dupa 1 o luna si ceva de mers si aproximativ 3.500 fara sa schimb filtre ulei etc m-am trezit cu senzorul de la ulei eu amator nu stiu sa umblu ma rog nu am verificat uleiul m-am trezit cu senzorul si ramasesem fara ulei, acuma am fost la service am schimbat filtrele uleiul si am schimbat si senzorul ca era la pompla presiunea 4 si acuma e pusa la punct in rest masina nu are nici un fel de probleme si merge impecabil, acuma nu stiu m-am trezit cu ea cu parbrizul fisurat o piatra un nemernic ceva nu stiu ma gandesc acuma oare ce parbriz trebuie sa ii pun?
Trebuie sa tot verifici uleiul, la motorul ala. Nu o mai lasa sa ajunga sa se aprinda becul, mergi cu cel putin o sticla de 1l la tine, si completeaza ulei cand e cazul. Eu tocmai de asta nu suport motoarele alea, nu dezvolta putere, si consuma ulei deodata cu benzina.
Parbrizul la Golf 4 are inclinatia de asa fel incat 'prinde' toate pietrele sarite de la rotile altora. E problema frecventa, nu prea exista Golf 4 fara parbriz schimbat, pe cand alte masini (Vectra mea, de exemplu), au parbrizul original de 20 de ani.
Mergi la orice centru de parbrize, o sa te coste cam 350 de lei, cu tot cu montaj si garantie.
Iti multumesc inca odata, acuma am inteles pai deci nu imi trebuie parbriz cu senzor cum am vazut? e un simplu parbriz la mine? Altceva ar mai putea fi sa fiu pregatit pe viitor cu ce sa am grija? cum am mai spus prima mea masina amator...
Nu stiu ce senzor ar putea avea la parbriz. Eu am schimbat parbrize la Octavia si Golf 4, si nu am vazut nici un senzor.
Am mai vazut parbriz cu rezistenta pentru dezaburire in el, dar senzori nu stiu pentru ce ar putea fi... Poate doar la masinile mai sofisticate, senzori de ploaie sau lumina.
Poti cumpara parbriz si din dezmembrari, daca vrei sa iesi mai ieftin.
Daca vei monta parbriz nou, sa cumperi neaparat lamele noi la stergatoare, ca sa nu zgarii parbrizul cu stergatoarele vechi, care s-au uzat pe celalalt parbriz.
Eu am vazut multe probleme la motoarele astea 1.4 16V, dar sa speram ca nu vei avea parte de ele. Verifica-i periodic antigelul si mai ales uleiul.