Cu aixamurile este alta poveste si vad ca nici Ioandelasal nu a fost tocmai explicit are dreptate in ce a spus Aixam se incadreaza in categoria moped dar in acte va scrie monociclu care este de fapt un moped cu 4 roti. Nu iti trebuie nici B nici B1 decat atestat de legislatie rutiera si intre Scouty R si Crossline nu difera decat caroseria, acelasi motor, si cutia putin schimbata dar aceiasi generatie de cutii dar raport de transmisie diferit datorita caroseriei la una din ele mai grea cu 30 de kg conceputa ca sa dezvolte aceleasi performante si sistemul de racire la una clasic si cealalta este pe aluminiu radiatorul astea sunt singurele diferente si putin interiorul dar nu difera cu absolut nimic ca si performante. Consumul nu stiu daca nu cumva este cu foarte putin mai mic la Crossline dar e chestie de 0, 2-0, 3 litri la suta de km daca este nu ceva considerabil.
Faci confuzie intre moped(vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kW), pentru care nu este nevoie de permis, ci doar de certificat de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si cele care se incadreaza la subcategoria B1. Pentru cele care depasesc caracteristicile subcategoriei B1 este nevoie de permis categoria B.
De asemenea numai mopedul se inregistreaza la primaria localitatii de domiciliu, celelalte trebuie inmatriculate la serviciul de inmatriculari de la judet. Numai bine!