Consumul se calculeaza in litri/100 km, nu in mm de cadran indicator.
Calculeaza consumul dupa metoda plin-plin si atunci putem spune daca este normal sau nu.
Diferenta mica la indicator (este analogic, cu titlu informal).
Pentru verificare trebuie efectuate mai multe masuratori (caracteristicile de ardere), la un service competent.
Ce-s cu pozele alea, is la fel. Ti se duce motorina unde anume? Ai facut un drum scurt prin oras cu motorul rece adica? Reformuleaza ce vrei sa intrebi, asta odata, a doua nu ai facut nici o intrebare, deci care ar fi intrebarea?
Daca dorresti sa faci consumul la o masina, nu te uiti dupa ceasuri din bord, sau mai stiu eu ce altceva.Umpli rezervorul, dai km la zero, mergi pana mai este stiu si eu un sfert de rezervor, umpli iar rezervorul, vezi citi km ai facut, imparti litri pusi ultima data la km facuti si ala arf fi consumul pe km, ala real, nu povesti.
Apoi inmultesti cu 100 si ai aflat cit faci la suta de km.
Te uiti apoi pe wikipedia la marca ta de masina, acolo gasesti informatii despre masina ta, printre care si ce consum are, compapri si bum stii cum sta treaba.
E foarte ok.
Eu pe a mea o alimentez la fiecare talpă, am abonament la benzinărie. În oraș nu pot să scot sub 18l. Ce-i drept nici turația nu scade sub 5000.
Cantitate de energie pe care o folosești găndindu-te cum să economisești la motorină sau măncare. E identică cu cantitatea pe care o folosești găndindu-te cum să căștigi de zece ori mai mult decăt căștigi in momentul de față.
Prima data fa plinul si verifica cati km faci cu el si cat spune masina ca ai consumul.
Sau mai rapid o urci pe elevator si cauti transpiratii sau scurgeri pe traseu sau supapa filtrului de motorina