| LysaLysa a întrebat:

Fac scoala de soferi, n-am mai condus niciodata, nici pe camp, nici nicaieri si urmeaza deja a 9-a sedinta. M-am obisnuit cat de cat cu pedalele, insa, nu stiu de ce, imi pare ca instructorul ma pune sa abuzez cam mult de pedala de ambreiaj. Oricum ar fi, nu sunt sigura cand e corect si cand nu sa o folosesc.
De exemplu, daca pun frana la o trecere de pietoni pentru a le acorda prioritate, instructorul ma pune sa apas pedala de ambreiaj ca sa nu se opreasca motorul si sa apas pe frana(motorul fiind in prima treapta de viteza), iar multi soferi pe care ii cunosc scot motorul la liber atunci cand franeaza(probabil nu e corect, dar mi se pare mai ok metoda asta).

Voi cum procedati cu ambreiajul? confused
Multumesc anticipat de raspuns.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Momentan, mergi pe varianta instructorului, pentru ca la examen e interzis condusul 'pe liber'.
Apoi, dupa ce iei permisul si conduci propria masina, scoti din viteza in asemenea situatii, ca sa eliberezi ambreajul.
Nu este bine sa tii ambreajul calcat cand stai pe loc, pentru ca se uzeaza rulmentul ambreajului, si chiar si placa de presiune, insa cum spuneam, pana treci examenul, nu te gandi la asta.
Succes!
P.S.: La viteze mai mari nu se calca ambreajul imediat ce se incepe franarea, si nici nu se scoate din viteza, deoarece incetinirea se face mult mai usor, cand ramai cuplata intr-o treapta de viteza. Trebuie insa sa cunosti putin masina, sau sa fii atenta si la turometru, sa calci ambreajul atunci cand turatia scade sub 1000rpm, altfel incepe sa tremure motorul, si se opreste. De exemplu, de la 60km/h in treapta a 4-a, poti frana pana pe la 30km/h fara sa calci ambreajul, dar sub 30 e neaparat sa-l calci, ca sa nu se opreasca motorul.

10 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Fie ca scoti din viteza, fie ca apesi de ambreiaj, conexiunea mecanica dintre motor si roti se decupleaza. Ca urmare, efectul este acelasi.
In schimb, cu ambreiajul se forteaza mai putin mecanismul, rotile cutiei de viteza nu sunt atat de expuse.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu e deloc mai ok metoda cu scosul din viteza. Ca sa ai mereu control asupra masinii aceasta trebuie sa fie mereu in viteza. Asta e procedura corecta. Si daca nu ai apasa ambreiajul cand opresti masina care e in viteza ti se va opri motorul.

| LysaLysa explică (pentru suntserios):

Mersi de raspuns. Da, stiu ca s-ar opri motorul. Si apropo, la viraje trebuie tot asa, sa avem piciorul pe ambreiaj dupa care sa il ridicam incet pe parcursul virajului? La franarea la trecerea de pietoni am inteles de ce se foloseste ambreiajul, dar aici nu ii vad rostul.

| suntserios a răspuns (pentru LysaLysa):

La viraje apesi ambreiajul doar daca e cazul sa retrogradezi sau daca viteza scade foarte mult incat masina ajunte aproape de oprire

| LysaLysa explică (pentru suntserios):

Aaa, am inteles. O sa dureze ceva pana o sa ma obisnuiesc cu adevarat, daca o voi face vreodata laughing. Parca ma simt mai incurcata decat la prima sedinta.
Mersi de explicatie!

Răspuns utilizator avertizat
| ExprimareLibera a răspuns:

Ca incepatoare, riști sa cuplezi intr-o treapta inferioară sau superioara in loc sa scoti pe liber.
Probabil instructorul a observat că ambreiajul e punctul tău slab si de asta insistă pe el. Să vezi când prinzi o coloană frumoasa ce omori ambreiajul.

| LysaLysa explică:

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!

| scufitaroz a răspuns:

Este in regula modul in care te invata, cu timpul dupa ce iti iei carnetul si prinzi destula experienta poti incerca si varianta care ti se pare mai usoara. happy

| bgd18 a răspuns:

Acei șoferi de care spui, sunt șoferi cu experienta. Dupa ce o să iei carnetul, o să procedezi la fel.pana atunci, asculta de instructor. știe el ce zice.gandeste te câți elevi a avut.