| TpuUser111888333 a întrebat:

Buna,

Masina nu da caldura in habitaclu cum trebuie.

Am un VW Golf 5, 1.4 benzina si de cand am cumparat-o din septembrie, am observat ca nu da caldura foarte puternic. Acum fiind frig e evidenta problema, baga caldura cat sa nu tremuri laughing. Chiar foarte recent am facut un drum mai lung si desi era motorul in functiune de o ora, dintr-o data a bagat rece pentru aproximativ 10-15 min dupa care si-a revenit si a bagat cat de cat caldura.

Mentionez ca in bord temperatura de la apa fluctueaza mereu intre 70 si 90 grade. Daca merg intr-un ritm mai turat/intens sta la 90 grade, daca sa zicem merg in panta si nu e solicitat motorul, scade si temperatura la apa pana pe la 70-80 grade.

Ce as putea sa verific? Exista posibilitatea ca inlocuirea termostatului sa remedieze problema sau nu in aceasta situatie?

Mersi!

5 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

E posibil sa fie de la termostat.

| KovacsB a răspuns:

Schimba termostatul pentru inceput, pune mahle sau behr ca sa nu l schimbi de doua ori.
Apoi daca tot nu baga caldura suficient schimbi si radiatorul de caldura din habitaclu, este boala veche VW are celulele f fine si in timp se infunda cu mizeria din instalatie. Curatarea nu tine prea mult.
Daca baga putin la sofer si mai deloc la pasager sigur este infundat.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E posibil sa ai probleme cu clapetele de aer din bord, cu radiatorul de caldura sau cu chiulasa.
Greu de spus care dintre ele ar fi.
Clapetele de aer se mai blocheaza, radiatoarele se mai infunda, iar in cazul in care ai probleme la chiulasa (garnitura), poate intra aer (compresie) in circuitul de racire, formand goluri de aer, care aproape ca tin in loc antigelul, pompa dezamorsandu-se.
E un fenomen frecvent la TDI-urile cu ceva mai mult km, la benzinare apare mai rar.

| TeiubesteDumnezeu a răspuns:

Clar termostat defect si cel mai probabil din cauza aia nu baga caldura, am patit si eu asta in mers apa scadea pana la 70 cand stateam pe loc iar urca pe timp de iarna ca vara nu iti dai seama, apoi ar putea fi clapetele de inchidere ele au problema asta la multe masini, am întâmpinat o trebuit sa desfac mai multe chestii sa ajung la clapeta am lipit-o pe inchis adica baga cladura tot timpul si asa aerul condiționat nu mergea, caloriferul cel mic prea putin probabil nu prea am auzit de schimbarea lui printre cunostiintele mele

| relian a răspuns:

Schimba termostatul, mai mult ca sigur, acolo este problema.Acul la ceasul ala trebuie sa incremeneasca la 90, nu trebuie sa se miste nici fractiune de mm, asta dupa ce apa sa incalzit la temp aia.