Poate fi atunci cand este decalata distributia cu foarte putin, adica nu a fost pusa bine, a facut-o un neprofesionist!
Acum nu vreau sa par habarnist pentru ca nu-s sigur dar la masinile moderne exista o eroare pe tester care cica arata si acest lucru (ca nu a fost montata bine distributia), nu stiu dupa ce senzor isi poate da seama diagnoza!
S-ar putea sa fie si altceva in cazul tau, dar oricum ca sa dai iarasi distributia te costa ceva, asa ca primul pas este sa te documentezi daca iese pe tester sau sa intrebi un specialist daca distributia montata gresit cu 1 dinte de ex. da o eroare specifica pe diagnoza, daca primesti raspuns afirmativ atunci mergi si faci o diagnoza ODB, ai nevoie de o diagnoza cat mai calitativa adica sa fie lucru original si dedicat pentru marca ta, si iti va arata acolo daca e de la distributie sau nu pierderea ta de putere.
Pierderea asta aparenta de putere la o masina mai ales daca este DIESEL poate fi si de la turbina poate fi si de la pierderi pe la furtune etc daca e non-turbo atunci putem banui in continuare distributia.
Oricum ar fi numai foi mult masina in starea asta.
Da, e de la distributie. Probabil s-a decalat cu 0.5-1.5 dinti.
Am patit-o si eu, nu am folosit cale, si mi-a fugit din cursa intinzatorului. Am pus-o la fel, dar cu un dinte mai in fata, si a mers perfect.
Dar prima oara am demontat si am tras-o la semne, sa vad cat e decalata, si era cam jumatate de dinte. Era vorba de un motor de Ford, cu distributie jumatate pe lant, jumatate pe curea, care dupa carte se trage la punct printr-un procedeu lung si inutil, pe care am preferat sa il sar
Ai schimbat cureaua de distributie,nu ditributia pe aia nu cred ca ai schimbat-o.
Daca ti se schimba pe acolo ceva ai fi rupt ceva valve,iar daca distributia nu este corecta se aprinde lumina aia Check engine,daca o ai aprinsa si inainte nu era,atunci problema acolo e.
Cine a schimbat cureaua tu? Aia o poti schimba si tu,dar inainte sa faci asta ori te uiti pe Youtube cum se face, ori faci in asa fel incat sa nu misti masina sau rotile dintate pe care sta acea curea.
Cand distributia nu este corecta, sa zicem abatere f mica, atunci ai probeleme cu aprinderea, sigur ti se aprinde acea lumina de care am spus mai sus.
Daca e destul de anspa reglata, atunci sigur iti indoaie ceva valve.
Acum stiind astea poti verifica cum sta treaba.
Un mecanic a mi-a schimbat toata distributia. Nu a reglat-o bine. De-aia nu.mai pornea și nu mai tragea. A venit a doua zi cu computerul și a reglat-o corect, iar acum merge bine.
Cand spui ca schimbi distrubutia,ar trebuie sa schimbi chiulasa cu totu, plus cureaua, plus rotile alea de la arborele cotit.
Toate aceste piese fac parte din sistemul de distributie.
Distributia nu este o piesa anume, este un sistem care cuprinde o multitudine de piese.
Tot ce se afla in choiuloasa face parte din distributie, asta asa ca idee, si ce se afla sdi pe chiuloasa la fel.