| AntonelaCK a întrebat:

Săptămâna trecută mi-am cumparat cauciucuri de iarna ( si le-am si pus, evident).
Faza e că imi vibrează/tremura masina într-un fel de zici ca sunt pe camp laughing.

Inițial, am zis ca fiind noi, până se mai " tocesc " ( asa mi-au spus altii) e normal. După o săptămână de condus, nici macar o remediere.
La bord am aprins un martor (ceva de motor).
Stiu ca e normal sa o duc in service si asta o sa fac, doar ca acum nu prea am cum si cand sa ajung. Intrebarea mea e, a mai pățit cineva asa ceva? Cand ati schimbat cauciucurile vi s-a întâmplat asta?

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Cu alte cuvinte trebuie sa mergi la alt service si sa-ti puna de data asta plumbul pe jante corect pentru a echilibra corect rotile!
Daca nu ai ales si echilibrarea ai gresit, si iarasi ai gresit daca ai fost la niste habarnisti sau care aveau acel aparat defect si au pus dupa ureche cat plumb au considerat si unde au considerat.

Martorul acela de la motor este fie din cauza unei probleme la motor si in acest caz se numeste check engine si necesita o diagnoza pe TESTER, fie ai senzori de tip TMPS (Tire Pressure Monitor Systems) care citesc presiunea din anvelope si vad alta presiune, pentru ca nu ai stiut sa dai reset sau o anvelopa pierde aer din cauza ca are un cui in ea de ex.
Una e una si alat e alta, arata-i celui care iti echilibreaza rotile ce reprezinta acel martor caci daca este check engine necesita interventie separata daca e de la acei senzori de care ti-am spus se da doar o RESETARE.

10 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Se recomanda geometria facuta la fiecare schimb de cauciuc vara si iarna

| baru a răspuns:

Roti echilibrate, cauciuc defect, geanta stramba. lovita.

Răspuns utilizator avertizat
| sierra1 a răspuns:

Posibil să fie un cauciuc deformat sau cu balonaj asimetric (defect) - identifică-l și schimbă-l

| Demidol a răspuns:

Sa nu te duci prea tarziu, cand din cauza necentrarii se va ma srica si altceva. Fa-ti timp sau nu folosi masina pana ai timp.

| Daniel323 a răspuns:

Trebuie echilibrate din nou.idiotii care le-au montat au masina de echilibrat decalibrata.Am intalnit si eu cativa.

| ady18 a răspuns:

Echilibrare din nou a jantelor + unghiul de fuga dupa ce se monteaza fiecare rand de cauciucuri

| scosmynnnn a răspuns:

Probabil trebuie sa-i faci geometria la roți. S.au ai vreo roata dezechilibrata, cauciucurile de iarna oricum sunt mai zgomotoase decat cele de vara.

| Simpatic a răspuns (pentru scosmynnnn):

Noi soferii mai vechi putin care am schimbat zeci de seturi de anvelope de toate felurile nu am aflat inca faptul ca atunci cand schimbi anvelopele trebuie sa faci geometria la roti!?
Cand umbli la directie atunci este necesara a se reface geometria! practic tu cand schimbi anvelope nu modifici niciun unghi!
Stii cand refaci geometria? cand schimbi amortizoare, flanse amortizoare, bilete, captele bara, brate complete etc
Daca ma iau dupa teoria ta trebuie sa refac geometria si atunci cand schimb placute de frana este?
Nu am zis-o cu rau ci doar pe viitor sa stii chestia asta ca sa nu-ti dea vreun mecanic de asta habarnist peste nas ca spui ceva gresit.

| scosmynnnn a răspuns (pentru Simpatic):

Nu ai înțeles bine raspunsul meu happy. Stiu cand trebuie facuta geometria, eu i-am scris ce i-am scris mai sus deoarece poate chiar e geometria de vina. Astea de iarna fiind si mai zgomotoase provoaca vibrațiile alea.