Alegi ce iti place, personal as merge pe 520d, pentru ca VW-ul mi se pare o Dacie a taranului.
Modelul ala de 2.0 TDI e ok, dar Passat CC nu e mare branza.
Nu conteaza numarul de km, ambele sunt cam la fel, asta daca acei km sunt reali. Eu ma cam indoiesc, o masina din 2005 pana in 2020 a depasit 300.000 km si nu o recomand.
Prima conditie care conteaza : trebuie sa iti permiti sa repari oricare masina doresti sa o cumperi. Genul sa ai in buzunar inca 10-20% din valoarea masinii (considera ca o asigurare). Sa NU cumperi niciodata o masina pe care nu ti-o permiti sa o repari si sa o intretii.
Dintre cele doua variante eu as cauta un Passat CC (si mie imi place la nebunie forma spatelui), cat mai nou si dotat. Vezi ca majoritatea CC-urilor au 4 locuri si nu 5, deci vezi ce necesitati de spatiu ai pentru bancheta din spate. totodata nu intra oameni peste 1, 75 pe bacheta spate pentru ca nu au loc la cap. Dar spatele arata belea. 4Motion pe VW nu merita, nu ai cand se te folosesti de asta si Passatul cu tractine doar fata se simte MULT mai bine decat BMW-ul cu tractiune doar spate. Trape e de fite, nu conteaza, Xenon au majoritatea. Referitor la putere, la Passat daca ii faci o resoftare se duce in 180CP si va fi mai sprinten decat BMW-ul de 184CP, pentru ca BMW-ul este mai greu cu cel putin 150kg.
Cu diferenta : o inmatriculezi cu toate actele, iti faci un set de roti vara/iarna cu anvelope cat mai bune si noi, faci revizia completa cu toate filtrele, ulei, lichidul de frana, placute, discuri, tot ce trebuie, poate chiar si uleiul din cutie, pentru ca dupa 5 ani si aproape 200k. km trebuie schimbat si ala. Ii mai pui si folie autorizata pe spate si un detailing interior si exterior (chiar si tu poti sa-l faci daca te pricepi). Passat-ul gen 2010 va fi mai revandabil dupa inca 3-4 ani decat BMW-ul ala. Din punctul meu de vedere BMW-ul la km astia si varsta asta devine o groapa fara fund cand incep sa pice piesele. Daca ai sansa, testeaza si o Laguna 3 simpla sau GT 2l, 150-180CP si C5 cu suspensie adaptabila, cam tot 2010-2013.
La cumparare : testeaza bine ambreiajul sa nu fie uzat (ambele au volanta dubla si e scumpa), sa fie Euro5 cu DPF activ si sa nu aiba turbina dusa, sa nu fluiere. Bafta!
Eu as merge pe Passat daca iti place, dar nu uita sa-l testezi cat mai bine la ambreiaj, turbina si DPF.
Franele, anvelopele, amortizoarele... sunt consumabile, dar si ele costa. Ideea este ca iti faci o idee de cum a fost folosita masina si daca a fost intretinuta.
Pe baza VIN-ului poti afla istoricul masinii si dintr-o reprezentanta, dar si de pe net, pentru ca sunt cateva aplicatii care contra-cost iti spun detaliile.
Eu dau 170-190 lei pe testul de rampa si conectarea la interfata cu diagnoza pentru fiecare masina pe care o cumpar.
Parerea mea e ca ar trebui să mergi pe passat cc pentru ca seria 5-ul e mai scump de întreținut si vei baga foarte mulți bani sa o pui la punct