Undeva ar trebui sa gasesti notatia de fabrica referitoare la transparenta minima a geamului. La geamurile normale scrie transparenta minima 70%, la cele fumurii sau verzi este o valoare mai mica, cum ar fi 40%, 30% sau 15%.
Legislatia romaneasca permite transparenta minima de 5% sau parca si mai mica, deci nu prea este motiv de refuz la omologare, cand vorbim de geamurile din spate. Inginerii RAR ar trebui sa se ghideze dupa notatiile respective, sa isi dea seama ca e vorba despre o piese omologata din fabrica.
In cazul in care geamurile sunt ionizate 'aftermarket', atunci e mai nasol, pentru ca nu prea sunt recunoscute omologarile individuale dintr-un stat european intr-altul.
Germania de exemplu autorizeaza multiple modificari prin TUV, iar RAR-ul romanesc nu recunoaste nimic din ele, desi ambele tari sunt membre UE si merg 80% pe aceeasi legislatie in transporturi.
O masina cu folie pusa in Germania nu are folia legala in cazul inmatricularii in Romania, trebuie schimbata folia cu una pusa de un atelier romanesc, autorizat RAR.
La masinile cu ionizare de fabrica exista acea notatie de fabrica pe geamuri si sunt perfect legale, insa in cazul unei ionizari aftermarket, nu este ok, cel putin teoretic.
Ca s-ar putea sa nu isi bata capul cei de la RAR cu geamurile, e partea a doua. Eu circul de ani de zile cu folie neomologata pe spate, nu m-a intrebat de ea nici RAR-ul.