anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna seara, am o problema grava zic eu.Am o skoda fabia din 2002 1.4 16v 101 cp.Am mers astazi pana in alt oras cu ea cca. 60 km si cand am ajuns in orasul respectiv m-i s-a aprins martorul de ulei rosu insotit de 3 beepuri am oprit imediat am asteptat si am vazut ca nu mai era chiar pana la nivel uleiul, in fine mia mai ramas mie de cand am schimbat uleiul acum 4 luni.O pornesc si la relanti nu face nimic merge normal cum o accelerez cum se aprinde martorul insotit de respectivele beepuri asta doar cand motorul e cald cand e rece nu se aprinde. Dupa aceea martorul ramane aprins intermitent.Mentionez ca motorul merge normal nu bat cuzinetii sau ceva insa nu stiu daca are presiune uleiul(probabil nu). Sunt in orasul respectiv la un amic imi e frica sa plec cu ea asa la drum.Ce ar putea fi?

9 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Masina ta, are motor Volkswagen. Un mare avantaj, ce sa zic.
La motoarele alea, se strica cam... Tot. Daca ai ulei peste minim, atunci problema ta e de la pompa de ulei (sita infundata, pompa uzata) sau bulbii (senzorii) de presiune. Ar trebui dusa masina intr-un service, si masurata presiunea cu un tester, digital sau analogic. Dar cate service-uri au asa ceva? Nici unul, probabil.
Eu zic sa ii dai foc, e paguba mai mica. Si nu mai cumpara VAG.

| xerxes1 a răspuns:

Poate fi sensorul de presiune sau chiar ai presiune mica la ulei.
Poate fi sorbul infundat de la pompa sau altceva.

| ioan135 a răspuns (pentru xerxes1):

Pot testa presiunea si prin alte metode sau doar cu manometrul.Alte metode fiind sa desfac busonul de completare sa accelerez si sa vad daca sare ulei sau?

| xerxes1 a răspuns (pentru ioan135):

Doar cu manometrul.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ioan135):

Ar trebui bagat alt bulb, in locul celor originale, si masurat cu un manometru, sau cu un tester digital.
Pe la busonul de umplere nu trebuie sa ai nici o presiune, ala comunica cu carterul, si baia de ulei, unde nu trebuie sa fie presiune. E chiar o problema, daca ai presiune acolo. Nici ulei nu ar trebui sa arunce, cu exceptia masinilor care au axul cu came foarte apropiat de buson.

| ioan135 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Din ce imi spuneti inseamna ca exista presiune doar ca scazuta...Asta inseamna ca o sa incerc sa merg asa cu ea cei 60 km....pffff sper sa nu calez motorul

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ioan135):

E posibil si sa se fi defectat bulbul, dar motorul sa functioneze corect.
La VW asa e, se strica si bulbu' si pompa, si nici motorul nu rezista fara uzuri. Se aprinde becul, si habar nu ai de unde sa incepi.

| ioan135 a răspuns:

As cumpara un aditiv din acela de ii creste presiunea la ulei

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ioan135):

Aditivii ar trebui sa diminueze uzura, presiunea nu prea o imbunatatesc. Risti sa faci mai mult rau.
Tie e posibil sa nu iti bage bine pompa de ulei, ori din cauza sitei infundate, ori a uzurii din pompa. Se mai intampla sa se piarda presiunea uleiului din cauza cuzinetilor mancati, dar in cazurile alea, becurile se aprind in relanti, cand pompa se invarte incet, si se stinge cand maresti turatia.