Da. Nu cu mult, dar este normal.
Merge la turatie un pic mai mare, vibreaza mai mult pana cand se incalzeste, ajung piesele la cotele normale (se dilata), uleiul ajunge la vascozitatea de lucru, camera de ardere intra in plaja de temperatura optima, iar amestecul devine mai sarac, cu randament mai bun...
Sunt foarte multe diferente de functionare intre un motor rece si unul peste 60 de grade.
La diesel nu stiu, dar la cele pe benzina sigur.Au sistemul ala ce tureaza motorul cand pornesti, pentru a incalzi catalizatorul.Catalizatorul cand este rece nu catalizeaza nimic, asa ca la pornire motorul este turat, cand catalizatorul sa incalzit revine la normal.
Chestia dureaza aproximativ 1 min.La masinile diesel nu stiu daca au asa,banui ca or avea, nu stiu sigur.
La cele pe benzina au o pompa de aer, ceva valve, la pornire baga aer si pe la evacuare, ca gazele ce ies sa arda in totalitate,sau vorba vine, se ard hidrocarburile care n-au ars in cilindrii,. magarii de genul asta.
Nu stiu tu daca te referii la turatia motorului sau la zgomote,normal ca daca se tureaza mai tara e si mai zgomotos.
Vad turbina spune ca merge mai turat motorul,stie el ceva,dar uite ca na stiut de ce sau pentru ce se intampla asa.Ce spune turbina este gresit,ma refer la explicatia lui,,singurul adevar care la zois este ca la pornire motorul merge mai turat,in rest nu stie despre ce vorbeste.
La motoarele alea vechi sau care n-au sistem de asta,motorul ramane normal,nu se tureaza,nu se aude zgomote.
Toate chestia ce am ziso este pentru a reduce din poluarea rezultata din arderea combustibilului,asa se cere,ca masinile sa poluieze cit mai putin,ca urmare se fac tot felul de chestii puse pe motoare.
In mod normal motorul nu are cum sa se tureze singur,la cit e reglat la relantiu,asa merge.
De turat, la astea cu sistemul asta,motorul este turat de computerul masinii,ori de acest sistem care baga aer si pe la supapa de evacuare,atunci cand se deschide,nu se tureaza motorul ca este rece, nici pomeneala.
Deci dl turbina, mecanic fiind, ar fi trebuie sa cam aibe idee despre motoare, sa stie de ce se intampla asa si cum.
In sf il iertam de data asta, majoritatea mecanicilor nu prea cunosc cum functioneaza un motor, ei invata practic, le arata aia schimba asta, pui surubu ala gata ai rezolvat.
Deci daca si la cele diesel se tureaza motorul, atunci si alea au sistemul asta
Inca ceva.Un motor rece nu se tureaza singur, din contra, da sa reduca din turatii.Pt ca combustibilul este f rece,nu se arde tot hidrogenul,hai sa-i zicem hidrocarbura din amestecul ala,deci ai ardere mai slaba,care nu-ti poate da turatii mai mari.
Dar daca adaugi oxigen,adica aer in plus, asta la evacuare, gazele care deja au ars, is fierbinti,aducind acolo aer,oxigenul aprinde iar gazele arse, pentru ca mai au inca hidrocarburi ce nu au ars complet, asa se arde si restul de hidrocarbura, adica de H, asa ai si turatii ceva mai mari. Swe evita astfel ca hidrocarburile sa iasa afara prin catalizator care nu-i capabil sa catalizeze cand este rece, deci se evita ajungerea lor in atmosfera, pac pac, cam asa lucra in mare sistemul respectiv.
Sper ca am zis bine
anonim_4396 întreabă: