De simpatic esti simpatic! De mers mintea, nu prea iti merge, nu te simti ofensat de aceasta remarca, dar unde ai invatat tu mecanica? Normal ca dauneaza, e o cantitate destul de mare.
Data viitoare poti raspunde si tu mai frumos, ca daca raspunzi asa in scarba oamenilor, mai bine nu mai raspunzi.
Multumesc frumos pentru compliment(daca este unul) si de altfel si pentru raspuns. Din pacate mecanica nu este specializarea mea si de aia cred ca am si gresit, totusi mi-ai putea spune la ce dauneaza? sau ce as putea face? daca las compozitia asa cum am facut-o ce s-ar putea intampla?
Multumesc anticipat
Poate ai vrut doar sa-i spui baiatului ca e simpatic, dar la mecanica, sa zicem ca e mai potrivit el.
Antigelul in exces nu dauneaza; acesta protejeaza pompa de apa, fiind mult mai gras decat apa.
E mai corect sa intrebi cand nu stii, decat sa fii pe dinafara, si sa dai sfaturi.
Nu te simti ofensata de aceasta remarca!
Daca e antigel de calitate, nu dauneaza cu nimic. Daca e antigel ieftin, e posibil sa devina cam acid. Am patit la o masina, cu antigel prost, sa-mi apara niste depuneri ciudate, ca o piatra, pe coliere, desi proportia era normala, la -20 de grade.
Nu e mare problema, vezi la ce temperatura era concentratul, si gandeste-te cata apa trebuia pentru a ajunge la -20 (cam asa se face antigelul in Romania, si il lasi permanent in motor). Majoritatea concentratelor sunt la -40, deci mai trebuie cate 1l de apa la fiecare litru de antigel, ca sa iti iasa la -20 de grade.
Scoti 1.5l din lichidul din instalatie (din radiator si vas de expansiune, cu un furtun, prin cadere), din sticla aia de 1.5, jumatate pui in alta sticla, si torni apa pana faci din nou 1.5l de lichid (adica torni 0.75l, sau chiar 1l de apa, peste 0.75l de antigel), si il pui la loc.
Antigelul care ramane "afara" (0.75l), il diluezi si pe ala cu apa, si il tii prin portbagaj/garaj, in caz ca va trebui sa completezi vreodata.
Alinutz1997 întreabă: