Poate sa fie valvula GR, sistemul de evacuare al gazelor sau cel de aer furtunul care intra la motor.
Verifica nivelul de ulei, daca e in scadere de acolo e problema. Motoarele astea sunt bune, dar dupa un anumit numar de km (peste 200. 000km, reali), incep totusi sa consume din ulei, iar cand incep sa consume, dau peste cap sonda.
Nu e de speriat insa, cu tot cu becul aprins merge inainte mult si bine, cu conditia sa nu umple de gaze sonda, si sa inceapa sa-ti consume mult.
Daca folosesti ulei 5W40 sau 10W40, treci pe 15W40, s-ar putea sa nu mai consume, insa ai grija, e un ulei mai gros, si trebuie sa tii cont de lucrul asta cand e motorul rece, sa nu-l forjezi pana nu se incalzeste.
Daca nu scade uleiul deloc, ignora ce am scris mai sus, si mergi la o diagnoza computerizata, sa vezi ce nu-i convine. Ar putea fi sonda defecta, catalizatorul incarcat, senzori dusi/murdari sau clapeta de acceleratie decalibrata/incarcata.
N-ar fi exclus sa fie si alte probleme, cum ar fi presiune insuficienta la instalatia de alimentare, injectoare defecte, sau poate o defectiune mecanica, de exemplu o supapa care nu mai inchide corect.
Controleaza uleiul prima data, si daca nu, treci la partea mai complicata, care o poti face doar la specialisti, ori in service, ori la un particular ceva, care are diagnoza serioasa si cunoaste motoarele GM.
Cel mai bine du-te la un service autorizat pentru o diagnoza (maxim 100 lei) si asa aflii care e problema si nu ai nici un dubiu.
E sonda lambda. Si eu am aceeasi problema. Masina merge ca si inainte, doar ca e consumul putin mai ridicat