La una din spalatoriile pe care le frecventez, scrie clar "spalarea motorului se face pe responsabilitatea clientului". Intreaba-te de ce.
Nu stiu exact cum arata motorul tau, ca sa-mi dau seama ce aprindere ai.
Poate fi cu delco, care are o singura bobina, si distribuie scanteia prin capac, poate fi cu o bobina de inductie cu 4 iesiri, comandate de computerul motorului, sau pot fi chiar 4 bobine.
Oricare varianta ar fi, bobina si eventual delco-ul trebuie izolate foarte bine (folie), fisele demontate sau impachetate si ele in folie, si bineinteles, ocolite cu jetul, pe cat posibil. In mod normal, spalarea motorului se face cu solutii degresante, iar apa se foloseste doar la final, cat mai atent.
De precizat faptul ca la masinile pe benzina, daca spalarea se face cu motorul cald, bujiile condenseaza, adica se uda cu apa, iar pornirea devine imposibila, sau apare comportamentul pe care l-ai mentionat tu.
Daca scoti bujiile, le inlocuiesti sau le usuci in flacara (de aragaz sau lampa GPL) si tot asa face, probabil a intrat apa in delco, s-a stricat vreuna din bobine, sau a intrat apa prin fise, si scapa scanteia inainte de a intra in bujie.
Daca ai debitmetru de aer, poate fi si ala stricat, il poti verifica scotandu-i mufa; daca merge mai bine fara el, inseamna ca trebuie inlocuit. Poti merge cu el anulat, pana cumperi altul. Si ca tot vorbim de aer, verifica sa nu fi intrat apa in filtrul de aer.
Pai de ce crezi ca nu se spala masinile la motor? Cel putin nu cu apa si nu la spalatorie...
Probabil e bobina de inductie defecta.
Producătorii de automobile NU recomandă spălarea motoarelor (cu apă) sunt soluții speciale (spray dar nu toate spălătoriile achiziționează pentru că criză)
Trebuie dusă la mecanic, și curățate toate fișele (uscate), am întâlnit aceeași problemă la Opel Vectra dar la această mașina motorul trepida de parcă vroia să iasă din suporți.
Si ce a avut?
A trebuit alte fișe noi. Acum depinde.