Este mai simplu sa inlocuiesti sita, nu costa o avere, iar de complicat nu e complicat, dar trebuie scoasa pompa din rezervor.
Culbutorii nu se regleaza de amatori, ci de profesionisti, de aceea iti recomand un service.
Du-o la service, esti femeie, poate nici un barbat nu ar fi in stare sa faca operatiunile de mai sus.
Sita este simplu. Scoti pompa din rezervor si apoi desfaci sita cu o cheie de 6 si o cureti cu un compresor (Suflii aer) sau chiar o schimbi fiindca este 11 lei una noua buna (Cele originale nu ti le recomand decat cea after market preferabil Jambina).
Cu reglarea culbutorilor este mai complicat. Se face in felul urmator:
Cilindrul 1 este langa volanta.
Inainte de reglaj se verifica starea talpii culbutorilor. Daca prezinta amprente trebuie slefuiti (eliminata amprenta) sau inlocuiti.
Pentru reglare se introduce intre talpa culbutorului si coada supapei lera corespunzatoare.
1. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 1 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 4.
2. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 2 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 3.
3. Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 3 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 2.
Se invarte motorul (cu mana sau cu manivela) pana cand supapele cilindrului 4 se incaleca. Se regleaza supapele corespunzatoare cilindrului 1.
O a doua chestie: Trebuie tinut cont daca culbutorii se regleaza cu motorul cald sau rece, deoarece difera distantele:
la rece evacuare 0, 20mm admisie 0, 15mm
la cald evacuare 0, 25mm admisie 0, 18mm.
Este ceva mai complicat si daca nu ai niste notiuni de mecanica cat de cat puse la punct mai bine apeleaza la un specialist!
Adryenutzu întreabă:
gagiu69 întreabă: