Iesi mai ieftin cu masinile gata inscrise in Romania (cu numere negre, nu provizorii). Dar trebuie sa fii atent la taxa nerecuperata, daca vrei sa o treci pe numele tau.
Masinile cu numere straine, numere provizorii de alta tara sau numere rosii, sunt tot aia. Doar unele cu numerele rosii, au inceput intre timp procedura de inmatriculare, si pot avea, de exemplu, omologarea RAR facuta, care e o zi pierduta in minus, si vreo 100e economisiti.
La o masina cu numere straine, ai de facut in mare:
-traducerea actelor
-omologare RAR si creare carte de identitate romaneasca
-calculat si achitat timbrul de mediu
-incheiat polita RCA in vederea inmatricularii
-mers la inmatriculari cu toate hartiile, si facut demersurile pentru a obtine certificat de inmatriculare si numere
-platit rovinieta.
Daca cumperi o masina cu numere romanesti, ai doar de facut doar:
-identificare RAR (costa vreo 150 lei)
-asigurare RCA pentru inmatriculare
-mers la inmatriculari
-facut rovinieta.
In functie de costul asigurarii, fara plata timbrului de mediu, o astfel de alergatura pentru o masina te poate tine si o saptamana, iar costul actelor poate ajunge si la 300euro, la care mai pui si timbrul de mediu, daca e masina adusa de afara, sau nu a mai fost platita taxa pentru ea.
Timbrul de mediu e mai mic la masinile pe benzina, cu norma de poluare buna, vechimea cat mai mare, si motorul cat mai mic.
La banii tai, iti recomand un Opel Astra G pe benzina, care sa fie inmatriculat in Romania, si are taxa platita si nerecuperata.