| Magnific a întrebat:

Buna seară, pot sa circul daca mi-am pierdut bușonul de la vasul de expansiune? trebuie urgent sa plec cu mașina,

Răspuns Câştigător
| valentin201 a răspuns:

Nu nu poti sa pleci fara busonul de la vasul de expansiune pentru ca in momentul in care va urca apa la 85-90grade iti va arunca tot antigelul din vasul de expansiune si in plus poti sa distrugi pompa de apa si poti cala motorul pentru ca nu isi va mai face racirea fara antigel.

| Magnific explică (pentru valentin201):

Mulțumesc

| alexwahl a răspuns (pentru Magnific):

Ai mult de mers cu masina? Nu se v-a intampla nimic. Te asigur. Tot ce trebuie sa faci e: Pornesti incalzirea la maxim si dai drumul ventilatoarelor la cea mai inalta treapta.In loc de buson pune o zdreanta sau baga ceva acolo ca sa nu iti arunce apa afara cand dai in gropi. Asta nu e o solutie permanenta.

| valentin201 a răspuns (pentru alexwahl):

Alexwahl bai mecanicul lui peste cum *** sa plece fara busoan esti cu capul daca da drumul incalzire si ventilatoare la maxim apa ii va creste si mai repede si cum *** sa il inveti sa bage o zdrente in vas esti idiot apa din vas cand se va incinge se va creea presiune in vasul de expansiune va arunca zdrentele alea imediat ingineri care au proiectat masina crezi ca de idioti au pus capac special, garnitura de etansare si care rezista la temperaturi mari.Destepule daca merge fara apa blocheaza pompa de apa si poate cala imediat motorul

| alexwahl a răspuns (pentru valentin201):

De ce sa ii creasca apa si mai repede daca porneste incalzirea? O parte din temperatura apei v a fi transportata in interiorul masinii.Apa incepe sa fiarba de la 100 grade celsius. In sistemul de racire, care este inchis ermetic, apa poate ajunge chiar si la 120grade celsius, fara ca ea sa fiarba.Cum sa ii arunce zdreanta afara? Zdreanta daca o baga bine,nu poate fi aruncata afara,deoarece surplusul de presiune/lichid, v a trece prin ea. Inginerii de care vorbesti, nu au pus capacul degeaba. A fost pus ca sa ai pe unde sa bagi/verifici si sa completezi lichid. Capacul, in acelasi timp, este una din componentele sistemului de racire, care izoleaza presiunea.De ce sa mearga fara apa? Daca pornesti incalzirea, dupa cum ti-am spus, si o sa bagi o zdreanta, si nu forjezi motorul, nu o sa pierzi apa chiar deloc.Asta nu e valabil, vara la 50 de grade.De ce sa se blocheze pompa? Pompa circula apa care vine din radiator, Adica apa racita.In general apa racita vine de pe fundul radiatorului. Pe langa ce ti-am spus, temperatura apei este indicata in bord, iar majoritatea masinilor, au un senzor pe vas, care te anunta cand ai prea putina apa.Apa poti sa bagi tot la 50-100 de km. Daca chiar ar fi sa pierzi din cauza temperaturii.

| valentin201 a răspuns (pentru alexwahl):

Apa o pierde eu iti spun din propia experienta tot asa m-am avantat sa plec fara capac la vas pentru ca il pierdusem si surpriza mi s-a oprit motorul pentru ca din cauza ca am mers fara apa s-a dus pe pla toata garnitura de chiloasa

| alexwahl a răspuns (pentru valentin201):

O cantitate mare de apa poate fi pierduta prin gaura capacului de la vas, doar daca apa din motor incepe sa clocoteasca. acei bulbuci care apar, vor inlocui lichidul de racire cu aer.Prin urmare, lichidul v a fi impins spre exterior.Din mai multa experienta iti spun : Nu e bine sa mergi fara buson, dar daca nu ai incotro, poti sa iti faci treaba cu masina, dupa cum am spus mai sus. Zdreanta+Pornire incalzire.

6 răspunsuri: