Da e aceeasi probabi trebuie si un pic sa acelerezi cand incepe sa trepideze nu o lasi sa iti moara acelerezi un pc si nu dai drumul la ambreaz de o data ci treptat
Nu e neaparat necesar sa trepideze.
Conduc mai multe masini si difera, esentialul e sa stii de unde o poti tine pe loc din ambreaj.
Manevra e aceeasi, doar ca cele diesel avand cuplu mai mare pleaca mai usor, le benzinare trebuie sa accelerezi un pic mai tare
Nu e deloc o regula.
Am condus motoare diesel care se opresc daca nu accelerezi la plecarea de pe loc, si am condus motoare pe benzina care plecau de pe loc chiar si in rampa, fara acceleratie, chiar mai puternic decat majoritatea diesel-urilor.
La plecare tu trebuie sa faci la fel, fie ca e diesel sau benzina, nu te lasi in baza TDI-ului, ca te inveti prost si n-ai sa poti conduce altceva. Ridici din ambreaj doar cat sa stea pe loc (sa tremure putin), apoi lasi frana usor si accelerezi.
Plecarea asta insa nu se poate face in orice conditii, de exemplu Skoda mea 1.6 benzina abia pleca de pe loc pe drum drept, accelerata si cu ambreajul patinat. Daca as fi facut 2-3 plecari din rampa ca la scoala de soferi, probabil terminam discul de ambreaj si o lua cu fundu' la vale... In schimb, BMW cu motor 1.6 benzina pleaca mai relaxat decat un 1.9 TDI de exemplu, pentru ca il ajuta computerul, cand da de greu se accelereaza singur, lucru care se intampla la mai multe masini.