Un prim sfat este sa pui ochii pe o masina, iar dupa ce reusesti sa faci hAudi-ul sa mearga ok, vinde-l urgent.
Volkswagen face niste masini echipate cu motoare 1.9 TDI, in rest niste chestii, pe care le cumpara cine nu se pricepe, ca 'ie bune'. Daca intrebai inainte aici despre motoarele pe benzina facute de VW, mai ales daca e unul 16V, le-as fi spurcat si iti spuneam sa nu-ti iei asa ceva, iar alti 'priceputi' de pe aici mi-ar fi sarit in cap ca 'Volzvagan' e cel mai bun, indiferent despre ce vorbim.
Referitor la masina ta, ma mir ca ai mers atat in service, iar 'expertii' aia nu au fost in stare sa-ti zica cam de unde ar putea fi problemele masinii tale, mai ales daca tehnic vorbind, motorul este bun, la ce compresie are.
Ti-a mai ramas de verificat/schimbat sonda Lambda, ea poate schimba radical mersul motorului, daca nu citeste bine.
Salut, mersi de sfat, m am interesat inainte pe forum , stiam ca motoarele pe benzina de la VAG nu sunt asa de reusite dar logica mi-a spus ca daca am avut Logan, Cielo, Chevrolet, Citroen pe benzina....am presupus ca 'ditamai' VAG nu ar putea face motoare mai proaste decat cele mai sus mentionate! Din pacate m am inselat. Despre sonda Lamda nu stiu ce sa spun, nu am erori pe diagnoza la ea!
Eu unde am fost cu masini la diagnoza, mecanicii de acolo aveau si experienta practica in motoare, si cand vedeau valori aiurea in unele parti, imi explicau de unde ar putea fi. La cum merge motorul tau nu cred ca iese totul ok la diagnoza.
La atelierul de mecanica la care mai merg/lucrez eu, am face o verificare oldschool, verificarea scanteii cu bujiile scoase. Daca nu da scanteia ok, se observa usor 'la ochi'. Asta ar trebui facuta cu motorul rece, ca atunci ai spus ca porneste greu.
Daca scanteia e ok, poate nu se amorseaza instalatia de alimentare, si se verifica asa: prima data pui contactul pe liniste, iar cineva asculta la rezervor daca porneste pompa (si daca suna normal), apoi demontati un furtun de sub capota (daca nu are niciunul transparent), si pui contactul din nou, sa vedeti daca ajunge benzina, si cum (repede/tarziu, jet normal, prea slab, cu aer...). Daca e problema cu pompa din portbagaj sau conductele/filtrul de benzina, din cate stiu nici nu apare la diagnoza.
Despre consumul de ulei n-am zis nimic, cred ca stii si tu ca nu prea are legatura cu mersul motorului. 1.4 16V cel putin, pe caroserie de Golf 4/A2 consuma ulei constant, 1.6 16v pe Leon/Golf4 nu prea, insa avand in vedere greutatea masinii tale (Passat/A4 sau ce o fi), cred ca motorul munceste mai tare, si se aplica regula VAG de 1.4 16V pe caroserie medie = consum mare de benzina+ulei, putere nema.
Salut, multumesc pentru sfaturi, ca idee deja am facut toate verificarile pe care mi le ai enumerat si tu, inclusiv test presiune in rampa de injectoare. la Audi la Reprezentata au pus diagnoza pe ea, nici o eroare nicaeri. Tocmai de aia este foarte frustrant!