Ce cred eu, este ca ai probleme cu selenoizii de la transmisie.Acea transmisie fiind una automata cu curea, are multe chestii electrice, ca urmare orice defectiune acolo, ar trebuie sa iti aprinda la bord lumina aia check engine.
Tu nu ai spus nimic despre asa ceva, este f important ce lumini ai la bord aprinse, care nu ar fi trebuie sa fie asa.
Masina aia nu are ambreaj normal, adica de ala uscat, nu ai pedala de ambreaj, ai acolo un ambreaj de tip torque converter, sau convertizor cum zic romanii, ala nu cred sa ai probleme cu el.
Problema ta este in acea transmisie, cumva s-a blocat pe viteza mare, asa cred, iar cand tu pui maneta in P sau R ori oriciare pozitie degeaba pui, pentru ca a ramas blocata intr-o viteza.
Acum turatiile alea mari de unde ar fi? Daca transmisia a ramas intr-o viteza mai mare, de exemplu 3-4 sau 5, atunci cand pornesti, motorul cauta sa miste masina, transmisia fiind in viteza mare, motorul nu poate misca masina, asa ca se accelereaza, sa incerce sa o miste.
Este daca vrei o comparatie, cum e la masinile manuale la care schimbi tu viteza, stai pe loc bagi in viteza 4 si vrei sa pleci, o sa constati ca masina nu pleaca, motorul da sa moara, tu accelerezi f tare ca sa misti masina, deci turatii mari.
La asta cu transmisie automata se accelereaza singura, sa incerce sa miste masina, de aia ai acele turatii mai mari.
Asa ca trebuie sa scanezi masina si sa vezi ce coduri da. Daca nu te pricepi tu sa repari, dupa scanare poti veni cu codurile ce iti da si sa iti spun cam ce probleme ar fi.
Apoi mergi la mecanic si sa repari, sa inlocuiesrti ce este defect.
Am spus daca nu te pricepi tu, in caz ca is doar selenozii de vina, sa fie aia dusi, sa schimbi tu, e mai dificil ca la transmisia automata aia ascumpa, selenoizii is pusi cumva inauntru, adica cand dai baia de ulei la transmisie jos, nu vezi nimic, decat blocul de viteze, selenoizii se afla spre interior, zic la transmisia ce o ai tu.
La tranmsisia aia atuomata cu roti dintate, aia scumpa, acolo cand dai capacu la baie, se vad toti selenoizii si este f usor de schimbat.
La CTV selenozii is spre fata interioara a acelui bloc de viteze, tu cand dai capacu jos, vezi numa blocu de viteze, is f multe suruburi de dat jos sa scoti selenozii afara.
Dar la scanare iti spune sigur daca selenoizii is de vina.
Cureaua aia este inca buna, nu mai folosi masia sa nu rupi acea curea sau sa o strici, este o curea speciala, nu te gindi ca e curea asa cum stii tu cas curelele, asta are si parti metalice, daca se rup sau ies de acolo alea, ai pus-o de mamaliga :))
Nu mai folosi masina, duo si scaneaza si atit, nu o mai folosi deloc, daca ai putea sa aduci acasa pe careva cu scanerul ar fi si mai bun.
Ce pot sigur sa spun este ca selenozii sau unia din ei ar fi defecti, ori daca aia nu-s defecti ceva la acele fulii pe care merge acea curea.
Cum am spus scaneaza, vino cu codurile ce le afli si vedem mai departe.
Convertizorul este bun, nai treaba acolo.Iti las un video sa vezi si tu ce are inauntru transmisia aia si cum functioneaza ok?
Nu o sa pricepi mare lucru, dar macar asa vezi in mare despre ce am spus eu pe aici.
Dai clik pe link-ul ce il trimit si trebuie sa te duca direct la video ala pe Youtube. Daca nu merge sa dai clic, atunci copy link, pui pe google si trebuie sa iti arate.
Ce poti tu sa mai faci? Verifica transmisia pe sub, sau pe unde intra cabluri electrice in ea, sa vezi daca cablurile alea is in regula, sa nu fie rupte din ele, sa nu se fi deconectat ceva. Daca toate cablurile is in regula, atunci scanezi masina sa poti merge mai departe.
https://www.youtube.com/watch?v=Rhx-Hpn1Q90
Din câte știu eu masina are doar o viteza și atinge maxim 180 la ora,
Da, are o singura viteza, eu am spus ca idee sa intelegi. Selenoizii aia misca si cele doua fulii pe care ruleaza cureaua, sa aschimbe raportul de transmisie.
Deci daca stiu si eu selenoidul care modifica fulia s-a blocat intr-o anume pozitie, atunci ramane doar acolo pe o "viteza" am pus in ghilimele, adica la o viteza mai mare, iar tu cand pleci de pe loc, fuliile trebuie sa aiba cuplu cel mai mare la plecare de pe loc, adica fulia rotitoare cit mai mica, si fulia rotita cit mai mare, sa poate misca masina usor.
Acea curea, merge pe 2 fulii ok? Acele fulii nu-s fixe, sau dintr-o bucata, are o latura care se modifica, care se misca, modificind astfel acel loc unde cureaua sta, acu pricepi? Daca distanta dintre laturile unei fulii este mare, ce se intampla cu acea curea? Cade tocmai la fund corect? Asa este, cade la fund, astfel ca cureaua ruleaza pe un diametru mic ok?
Daca fulia se stringe, laturile ei se apropie, atunci cureaua urca tocmai sus de tot, va rula la un diametru mare, cel mai mare corect?
Asa se modifica acele fulii, ambele, iar chestia asta este facuta de presiunea de ulei care patrunde prin orificiile controlate de selenoizi.
Este o transmisie simpla, dar daca uleiul ala este ca namolul, uneori asa se intampla, datorita uzurii mari, pentru ca masina a fost condusa de nebuni, se face uleiul ala namol, nu mai circula, sau infunda acele canale, orificii, ori infunda filtru din baiea transmisie si de acolo probleme.
Deci problema poate fi : selenoizi, filrtru de ulei din baie, ulei f murdar, aici este problema.
Cureaua nu are nimic, daca ar fi fost aia dusa, nu se mai misca masina deloc.
Daca uleiul nu mai misca sa modifice fuliile, alea au ramas undeva la mijloc sa zicem asa, deci unde ai avea ceva viteza, iar tu, ca stai pe loc, e greu la raportul ala intre fulii ca motorul sa miste masina, de aia motorul cauta sa accelereze sa o poata misca.
Totul in transmisia aia este miscat hidraulic, deci prin ulei, ai pompa de ulei, ai Convertizor,, ai selenoizi, aia inchid si deschid circute ale uleiului, unde sa mearga, cand sa mearga ok?
Are selenoid la mersul inainte, la mersul inapoi, la parcare, la fulii si la ce o mai avea.
Viteza creste sau scade fctie de cum apesi tu acceleratia, de fapt acele fulii, acea curea face asta, modificind raportul de transmisie
Este o transmisie mai simpla.
Eu spun ca are selenoizi, ala si arata video, iti explica toate piesele, tu vii si spui ca nu-i asa, ca n-are :))
Cauta pe Youtube in engleza " how the CTV transmission work " cauti animatie si o sa vezi acolo ce am spus eu.ITi las eu alt link cu animatie, daca nici asa nu intelegi, mai simplu nu am cum sa iti explic.
https://www.youtube.com/watch?v=PEq5_b4LWNY&t=9s
Uite aici animatie sa intelegi ce fac acele fulii si cureaua respectiva.