Primul cod 00071 nu cred ca e corect, codurile au in general doar 4 cifre dar au si o litera in fata la codu asta ar trebuie sa fie P banui, tu ai pus deja 5. Poate ai vrut sa spui P0071 asta da este cod pentru Ambient Air Temp Sensor Range/Performnce.Ce inseamna asta? Inseamna ca la Intake adica la admisie acolo pe unde intra aer sau unde intra aerul temperatura nu este cea care trebuie.Acolo intekul este galeria de admisie a aerului, incepe dupa clapeta de acceleratie si acolo ai un senzor, deci ala da erori, poate fi defect, poate fi acoperit cu calamina sau cum se mai numeste chestia aia neagra, sau poate sa fie un fir ceva care merge la sensor care stiu si eu sa faca scurt sau sa nu mai faca conectie buna.Deci ai sensorul ala care trebuie curatat, trebuie sa verifici cablu pana intra in el si dupa vezi daca mai apare. Daca apare iar codu, atunci trebuie inlocuit acel senzor.Dar dupa ce cureti dupa ce verific cablu trebuie sa stergi codu, Pori sterge tot cu aparatu ala ce l-ai folosit sa afli sau poti sa stergi toate codurile scotind borna de la baterie si se reseteaza tot.Dar faci asta dupa ce rezolvi toate codurile, adica le verifici si eventual remediezi, schimbi.Acu codul urmator
P0032 -Oxigen Sensor -asta este senzoru de oxigen de la bancu 1 senzorul 1.Masina ta este in V deci ai 2 bancuri cel de pe partea pasagerului este de obicei banku 1 dar poate fi si diferit, banku unu este ala unde este primul cilindtru 1-2-3 banku 2 este pe partea opusa. Senzoru 1 este senzorul din fata catalizatorului, adica inainte de catalizator acolo este montat si senzpru 2 este dupa catalizator.Deci in cazul asta ti-a dat cod pentru ca rezistenta pe senzor este mai mica decat normal, undeva este 0.8 A dar nu stam acum sa despicam firu sa explicam ce si cum, deci senzoru asta poate fi defect.Cablu la fel verificat sau sensorul schimbat. Urmatoru cod este:
P1196 este acelasi lucru numai ca este cod de fabricant.Deci senzorul asta primul din fata catalizatorului citeste o temperatura a gazelor arse ce iese di evacuare si temp asta trebuie sa fie de o anumita valoare ca senzorul sa poata trimite semnal catre calculatoru masinii. daca senzoru este defect sau cablu este intrerupt sau are scurt pe undeva apare codu asta.Dei asta citeste o valoare a temp gazelor care ies din motor, iar senzoru 2 de dupa catalizator citeste de asemnea alta valoare care trebuie sa fie ceva mai mica astfel incit sa arate ca catalizatorul tau este operational adica catalizeaza ceva gaze, ca urmare tem ar fi trebuie sa fie ceva mai mica.Dar asta e alta poveste deci trebuie verificat senzoru asta.Astea is toate codurile ce le ai care iti aprind la bord check engine.
Mai jos ai ceva scule ce ai avea nevoie dar aia nu te intereseaza, si part number la piesa probabil la sensor nu ma uitai exact, deci nu te intereseaza nici alea ca scoti senzoru tau scrie pe el ce si cum si aia cumperi daca trebuie schimbat.
Mai jos ai ceva probleme faultari.
01589-Ai probleme cu bateria asta odata ori e moarta ori poate nai folosito si s-a descarcat, deci trebuie sa verifici bateria undeva sa iti zica e dusa sau mai merge, cit si alternatoru sa vezi daca incarca sau ba.
00900-alta problema este la cabluri la harnes conectori, pe undeva face scurt, si nu mai ai curent la semnalizare, la claxon si cred ca nici la stop la frina.nu stiu sigur asta.
37-10 ala e jale man esti mincat de tot.Cred nu stiu sigur dar ai probleme la aeru conditionat sau mai exact la cheetiile electrice de la bord din bord, motorase clapete vai mama mea, nu vreau sa stiu, asa ca trecem mai departe.
07-10 asta cred ca e vorba de airbga, vai mama mea frate esti mincat, nu stiu cum o sa rezolvi tu astea, daca intr-adevar exista problemele astea.Deci cam despre asta e vorba la problema asta. Daca observi mai jos iti si da part number de la airbag si alte alea deci e vorba de airbag.Naspa
mai este inca o problema aia 00532, deci ai probleme elctrice harnesu e cam dus, asta ar fi asa concluzia generala la aceste probleme.
Concluzia este ca ai probleme electrice cauzate odata de baterie si apoi de harnes adica de cabluri.Nu te apuca sa schimbi nimic pana una alta,doar schimba bateria pune una buna, dupa sterge toate codurile alea da un reset sau nu mai da nimic ca oricum de schimbi bateria se reseteaza calc singur, dupa vezi ce apare iar. Daca dupa schimbarea bateriei apar iar codurile nu stiu ce sa te sfatui, ar fi bine sa schimbi harnesu, cumperi unu nou sau til face cineva daca are cine si dupa ii dai bice, vezi exact cum stai.
Tu sigur nai probleme cu airbagu dar is probleme la cabluri si la conectori la mufe cum le zicem noi.Nai probleme poate nici cu claxonu nici cu semnalizare tot de la harnes este.
Restu senzorii de oxigen si ala de intake nu te apuca sa-i schimbi asteapta sa pui baterie noua si harnes bun sau nou
Deci cam asta ar fi sgatul meu sa nu cumperi nici o piesa nimic, pune baterie nou, harnes nou si vezi ce coduri si problema mai apar, Dupa daca ai rezolvat cu bateria si cablaju daca apare ceva schimbi daca e senzori sau ce mai trebuie.Dar e naspa rau, cand e problema electrica nici nu stii de unde sa incepi.Dar la tine deja se pare ca se cam stie incepi cu bateria.Bafta si spor la lucru daca te bagi tu, daca nu mergi intreaba pe un meserias cit iti ia sa schimbe harnesu si stii dupa ce sa faci.Bateria o poti schimba tu singur.Deci aia e tot ce poti face momentan si sa dai bani doar pe harnes si baterie. dupa urmeaza, next Daca vrei sa afli informaii ces astea le poti afla de pe google, sau daca ai un scaner mai performant tiarata ala tot cei defect piese tot.Dar ce am spus eu e din carte eu am o carte cu coduri, dar le poti gasi si pe net f usor, numai trebuie sa te cam pricepi nitel, sau macar sa ai idee cam ces alea asa in mare.
Merci pentru sfaturi! Masina a fost adusa de curand din Austria, are o luna de cand e in tara. Sper sa se rezolve problemele astea cat mai simplu! Nu imi apar erori in bord, adevarat este ca aerul baga cam anemic caldura dar mecanicul la care am fost spune ca este infundat radiatorul si pe joi ma rezolva! Voi sterge erorile cu acest program sa vad daca mai apar si am sa il rog pe mecanic sa faca si el o diagnoza si sa aud verdictul si de la el! in rest functioneaza cam tot la ea, dar e cam puturoasa la deal, bine ca nici nu ma asteptam la altceva! Iti multumesc mult pentru raspunsuri!
Ok man bafta si ce sa zic la 75 de cai la ce sa te astepti.Si niciodata sa nu spui ca ce sa-i ceri ca e din 900 toamna. Daca e din 2005 ar trebuie sa mearga struna, sa arate super bine.Dar na acu depinde si ce proprietar a avut, cum avu grija de ea.Numai bine si sper sa rezolvi, dar eu sincer nu am incredere in mecanici nicunde cas in RO cas altundeva.Si sigur problemele tale is electrice. Spui ca nu apare la bord check engine? Nu are cum este imposibil, crede-ma ca stiu ce zic. Daca nu aparu inca, deci n-a aparut inca dar e pe drum te asigur, pentru ca senzoru de la intake si ala de la catalizator iti aprind MIl ala din bord i se mai spune si chek engine ca unele masini are o lumina un motor, in sf deci te asigur ca aia va aparea cit de curand. Daca nu este aprins deja inseamna ca e din c auza ca bateria e moarta.De cate ori bateria moare calc se reseteaza si toate codurile toate probelemele se sterg, dar asta nu inseamna ca masina gata este buna. Dupa ce tu pui bateria, masina trebuie sa ruleze o vreme, uneori trebuie sa mergi si 100 de km ca un sistem sa dea informatii cit mai multe ca calculatorul de la bord sa zica ok gata sistemul x este bun.Adica mai explicit sa zicem sistemul de emisie, ala de noxe, aici intra catalizator, si alti senzori.Ei masina trebuie sa ruleze ceva km buni pana ca calculatoru sa dea un verdict. Daca el primeste info de la senzori si aia is in limite atunci nu se aprinde nimic la bord. Daca insa ceva nu-i cum trebuie calc aprinde la bord semnu ala mil sau lumina aia motor, nu exista altfel la orice masina ar fi ea asa apare.Deci daca bateria a fost moarta codurile sau dus, ai mers ceva cu ea sau cine a mers deja codurile is acolo doar ca mai ia nitel timp caalculatorului sa dea verdictu.Stiu ce zic crede-ma. Uneori codurile nici nu se sterg chiar daca deconectezi bateria, dar se stinge sigur mil de la bord si va aparea cum am spus dupa nu stiu citi km.Si daca tu ai avea capacu de la motorina benzina defect se aprinde mil la bord, nu exista sa nu se aprinda.Radiatoru de caldura nu are cum sa s e infunde, ala se afla in bord, ce sa caute el acolo vai mama lui is prinde urechile pe acolo.Say daca se refera la radiatoru de la AC pai ala nu functioneaza cand e pe caldura, deci comp intra doar cand bagi rece, cald este alt radiator in masina in bord bagat si este conectat cu motoru, apa din motor vine si trece prin el.In sf e bine sa vada un mecanic ca oricum tu nu te bagi, Doar ai grija ceti face sau spune mecanicu.Am o sora s-a dus sia a venit acasa fleasca, nu mai vorbea de suparare zic ceai patit.Motoru e varza asa mi-a zis mecanicu.Te vede femeie, te vede ca nu te pricepi si aia cauta sa te insele.Motoru lu soramea navea nimic scapa ulei pe la capacu de la chiulasa atit pentru o garnitura ala o jumulea.Ok bafta si spune-i sa iti zica tot ce face, sa iti arate pieesele ce le schimba etc. Doar is banii tai pana la urma.
De cand am luat masina am facut un drum lung de 500km si inca 200 prin oras, deci cred ca a mers suficient ca sa raspunda calculatorul...zic si eu, sa nu fie cu supare! Voi testa astazi toate sigurantele sa vad daca am si unele arse si din cauza asta sa nu se aprinda in bord, este ok? Si inca ceva vreau sa intreb, este posibil ca aceste probleme sa fi fost rezolvate si sa nu fie sterse din programul acesta de diagnosticare? Daca sterg erorile cu acest program si nu mai apar se intampla ceva? Pentru linistea mea o sa verific si starea bateriei! Maine am programare la mecanic si voi reveni cu informatii, sper sa nu fie un ghicitor ca unii "meseriasi"!
Sper ca nu am spus numai tampenii, cer scuze dar asa e la inceput!
Am sters erorile si am dat diagnosticare de mai multe ori, si rezultatul este urmatorul :
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I
Mileage: 144210km/89607miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl
Part No: 036 906 034 JE
Component: MARELLI 4TV 6496
Coding: 00071
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit: Short to Ground
P0031 - 35-00 - -
Readiness: 1110 0101
Pacat ca nu pot atasa ceva poze!
Ala e senzoru de oxigen.Mai mergi asa, daca ai sters codurile trebuie sa mai mergi o vreme cu masina si dupa scaneaza iar sa vezi ce mai spune.Nu stiu ce sa spun, poate sa fie o singura chestie si de acolo sa iti dea un pomelnic de coduri de probleme.Deci mai mergi asa stiu si eu vreo 2 zile apoi scaneaza iara.Becu la bord n-are siguranta aparte, in general alea is pe aceiasi siguranta cu luminile din interior, alea de la bord si geamurile electrice daca s electrice.Sau poate depinde si de masina.Deci deocamdata ti-a dat iaa senzoru, ala cred ca va trebuie sal schimbi.Problema este ca trebuie sa rezolvi astea ca altfel nu treci inspectia cand o fi, sau consumul se duce sus.Sigurante arse nu ai sigur.Dar le poti verifica nu nu te costa nimic. Daca masina ar fi fost reparata cu siguranta codurile alea ar fi fost sterse. Daca tu ai sters si nu mai apar nu se intampla nimic.Deocamdata nu apar ca ti-am spus masina trebuie sa ruleze ceva vreme.Mai asteapta cum am spus si verifica iara.Bateria sigur ori nu-i buna, ori nu face conectie buna la borne, or fi oxidate, eu spun cear fi ca nu pot vedea.
La un centru d ereparatii masini!
La ce ti-a folosit sa faci tetsul asta, daca nu esti mecanic?
Oricum trebuie sa dai masina pe mana unui specialist si sa o repare, nu?
Deci sa inteleg tu ai cumparat masina aia, pai si de ce nu te-ai dus inainte sa dai banu sa o scanezi, cum adica ai luat-o asa cu coduri cu toate problemele astea? Sincer esti mincat.Pai asta trebuie sa faci cand te-ai dus in trag sa cumperi masina, luai scaneru cu tine sau ce zici tu cai ala si scanai acolo pe loc la fata locului.Asa se face ca sa stii ce cumperi asta odata si apoi sa-l faci pe vinzator sa lase la pret daca tu stii ca poti rezolva codurile si posibilele probleme.Dar trebuie sa iei pe cineva cu tine, eventual sa faci scanarea asta, veneai acasa intrebai pe careva sau aici, aflai cum sta treaba si dupa te hotarai daca cumperi raia aia sau te lasi pagubas.Ala a scapat de rapan de un junghi care cu siguranta ia mincat zilele.Acu ti-a venit tie rindu sa iti bati capu, mai ales ca nici nu te pricepi.Man masinile astea le cumpara aia care se pricep si le repara ei si se diluesc cu vinzatoru so scoata ieftin rau.Acu ca tu ai cazut la rand asta ii de altadata sa-ti fie invataura, fara scaner nu mai te duci, si daca apar coduri nu cumperi, ai plecat ii zic pa si la gara nene. Uite o alta chestie.Is unia astia care vind unia is si prosti uite asta cum a lasat masina asa fara sa reseteze.Bine asta zic eu, poate ca a resetato si tu ai mers dupa si dupa o vreme au revenit codurile astea.Deci pe viitor mergi scanezi masina la fata locului si daca nu-ti da coduri deloc nici probleme, undeva la scaneru ala sau cum il numiti voi iti da ceva in genu Ready sau Not ready nu stiu ce cabluri ce scanere aveti voi acolo.In sf ce inseamna asta? In seamna ca mucea ala care vinde masina a resetat bateria si codurile sau dus, scaneru nu le mai poate vedea, dar in schimb iti spune ca masina nu-i Ready, adica ca masina na rulat suficient ca calculatoru sa primeasca informatii de la toate sistemele si sa spuna REady sau eventual sa apara coduri.Cind vezi asa salutai din mers, masina care nu-i ready adica nu-i gata zile sa si-o bage undeva.nu va mai lasati prostiti de toti papagali.Ok uitasem sa zic asta, dar tu se pare ca te informezi dupa ce cumperi.
Avand in vedere ca masina are 12 ani eu m-as multumi ca mai porneste.