Ulei + filtre in jur de 200-250 de lei, odata pe an sau dupa fiecare 10. 000km (se poate si la 15. 000km, da-s motoare vechi, e mai bine mai repede.
Apoi, depinde ce mai ai nevoie... Niste cauciucuri sunt de la 300e in sus daca vrei noi, daca vorbim de Golf 4 ti se sparge parbrizul cel putin odata pe an cand circuli printre tiruri, ca pietrele sar fix in mijlocul lui (das auto!).
Mai sunt chestii mici, cum ar fi o sticla de ulei pentru directie, o completare de antigel, 2-3 bidoane de parbrizol pe an... Astea nu le poti estima decat cand ai masina.
Asigurarea in cel mai bun caz e vreo 300-350 de lei pe an, daca ai ceva bonus de fidelitate si peste 30 de ani, impozitul daca nu ma insel e 180 de lei, iar rovinieta undeva pe la 120 de lei pe an.
Mai pui un minim de 300 lei/an pentru piesele consumabile (placute, un furtunas crapat, becuri, lama stergatoare), + 200 de lei la 2-3 franari bruste de la peste 100km/h pentru discuri, ca se ovalizeaza imediat la VW, indiferent de marca...
Oricum, fata de alte masini, e ieftina la intretinere.
Din cand in cand mai ai si distributia de schimbat, cu tot cu pompa de apa si manopera cred ca ajungi la 1000 de lei. Daca e motor PD de 116-131cp, trebuie sa schimbi si volanta.
Daca e Passat sau Audi, ai de platit foarte mult la manopera, fiind motoarele foarte inghesuite. Pentru distributie de pilda, ai de platit ~2 ore manopera la tinichigerie, ca idiotii de nemti au facut-o sa nu poti strecura nici macar un deget pe langa motor, trebuie demontata bara, farurile si masca fata cu tot cu radiatoare, ca sa ai acces la motor.
Fa tu un calcul total, adunand sumele astea in functie de cati km ai de gand sa circuli, si ce model te intereseaza.
MaryElen întreabă: