Dacă vrei sa lași mașina in viteza ai grija sa o lași in viteza 1 -a numai dacă mașina este in panta ( botul mașini este mai jos decât spatele) dacă mașina este in rampa (botul mai sus decât spatele) lasă mașina in marșarier deoarece dacă lași mașina in rampa in viteza 1-a și mașina o ia la vale cu spatele o sa îți învârtă motorul in sensul invers acelor de ceas iar dacă ai distribuția pe curea se poate ca distribuția sa sara de la punct, recomandat de producatorul mașini este sa tragi frâna de mâna întotdeauna când cobori din mașina, ambreiajul se apasă doar la pornire dacă ai ajuns acasă și ai parcat este chiar recomandat sa lași mașina pe liber și sa mai aștepți un minut după care sa opresti motorul, in special celor cu turbo suflanta, mult succes
Ce fel de începător?
Incepator la scoala sau începător in trafic cu carnet de conducere?
Pacat ca nu se invata chestiile astea care totusi sunt de baza, in scoala de soferi. Nu trebuie sa tii ambreiajul apasat atat timp cat masina nu este in viteza, iar tu stationezi. Eu o pun pe liber la parcare, dupa care opresc motorul iar apoi o las in viteza pentru a asigura masina. Acum, fiecare face cum il duce capul
Intotdeauna e bine sa o lasi in viteza. Viteza 1 sau R asigura masina mult mai bine decat frana de mana.
Cand opresti motorul masinii, tine ambreiajul calcat, baga treapta 1, opreste motorul, apoi poti elibera ambreiajul.
La pornire, calca ambreiajul intotdeauna, chiar daca e scoasa din viteza.
Eu mi-am format obiceiul de a lasa masina in viteza 1 si cu frana de mana trasa. In felul asta nu imi rugineste cablul de frana, nu se blocheaza etrierii, si cel mai important, nu pleaca masina singura niciodata.
Daca o lasi doar cu frana de mana, exista niste sanse sa ai cablul ruginit, si sa se rupa dupa ce pleci de langa ea. De aia e bine sa fie si in viteza.
Georgel_8971 întreabă: