Poate deranja geometria masinii,si unul din cauciucuri se va uza mai tare. Incearca sa ai,daca vrei dimensiuni diferite, ori pe puntea fata, ori pe spate. Nu pe aceeasi punte simultan.
Ideal este ca pe o masina sa ai patru anvelope identice ca marca, model si dimensiuni, iar dimensiunile sa fie cele din CIV si talon. Din punct de vedere tehnic ideal este sa respecti dimensiunile din manualul de utilizare al masinii sau cel mult dimensiuni echivalente, la care circumferinta sa nu difere cu mai mult de 3% fata de cele standard (gasesti pe net calculatoare de echivalenta).
Fata de situatia ideala cu patru anvelope identice, fara probleme se pot monta cate o pereche de anvelope identice pe fiecare axa. Daca doar 2 din cele patru sunt identice, acestea se vor monta de preferinta pe fata, insa normal si logic ar fi ca toate patru sa fie de aceleasi dimensiuni.
Asadar, de principiu nu se folosesc anvelope diferite ca marca si model pe aceeasi punte, dar pe axa spate nu ar fi o mare problema, atat timp cat au aceleasi dimensiuni. In cazul tau difera insa dimensiunile, iar diferenta de diametru intre cele anvelope este de aproape 2 cm, prin urmare eu nu ti-as recomanda sa le imperechezi astfel. Daca totusi nu ai varianta, neaparat monteaza-l pe cel diferit pe spate, dar numai provizoriu.
Spune clar ca in legislatie rotile dupa fata sa aiba aceleasi dimensiuni, si modelul sa fie identic, in timp ce rotile de la spate pot sa difere fata de cele dupa fata dar nu sa difere intre ele la randul lor.
Din punct de vedere tehnic poate afecta geometria masinii dar foarte putin, nu sesizabil la viteze mai mici de 150 km/h, deci nu cred ca este o problema aceasta, decat cu militianu o sa ai probleme!
Poate sa iti strice sateliti sau grupul din cutia de viteze daca le pui pe rotile care trag dar daca le pui pe rotile care nu trag nu are nimic nu afecteaza cu nimic am avut si eu asa la masina!