Uleiul ajunge in cilindri prin balaceala sau zii cum vrei prin stropire, nu prin presiune.Sau stiu si eu poate o fi si altfel, eu asa stiam.Deci arbotele cotit arunca ulei si uleiul de la pistoane la fel cand cade spala si cilindri cu ulei.Nu vad cum cilindri sa fie unsi cu ulei prin presiune, nau cum, numai sa aiba ceva orificii in biela acolo unde se prinde pistonu si sa stropeasca cilindri.Ca urmare daca lucrurile stau asa inseamna ca tu in biela aia nu ai ungere, verifica biela, poate acolo ai ceva infundat, uleiul nu mai ajunge in capul bielei, nu mai iese ulei ca urmare cilindru nu-i uns.Intrebarea ta suna cam ciudat -nu urca ulei sus in cilindru-adica cum sa urce ulei in cilindru, acolo n-are voie sa patrunda ulei, uleil spala peretii cilindrilor cand pistonu este sus, apoi cand coboara segmentii trage tot uleiul in jos in baie.Eu asa stiu si nu vad o ltfel de ungere. Iara chiulasa si ce spui tu n-are a face cu ungerea cilindrilor.Chiuloasa este parte separata de cilindri, acolo uleiul ajunge prin presiune la piesele din chiuloasa iese apoi in chiulasa spala si acolo piesele si cade in baie prin ceva orificii.Deci singura chestie este sa fie biela si daca aia este atunci s-a dus de suflet si biela sau cuzineti aia ces acolo, boltu ala ce tine pistonu, deci acolo ar trebuie sa verifici zic eu.Adica cilindri nu au legatura cu uleiul ce urca sus in chiulasa.Nu stiu exact ce ai vrut sa intrebi dar cam asa stau lucrurile zic eu.Si tu nu ai cum vedea daca cilintri sunt au ungere sau nu, pentru ca nu ai cum vedea lucru asta. Spui ceilanti 3 cilindri arunca uleiul sus pe capota wow cum asa? Cilindri nu arunca nici un ulei nicaeri, pentru ca cilindri sunt sub chiulasa sunt in blocu motor, deci vine blocu motor cu cilindri si peste ei este fixata chiulasa, deci nici un cilindru nu arunca absolut nimic nicaeri.Sar putea asta banui ca tu de fapt te referi la chiulasa nu la cilindri, asta e cu totu alta poveste. Daca nu-i ungere la chiulasa, sau la supapele si tachetii de la cilindru 1 atunci s-ar putea ca rampele, sau nu stiu cum so numi, nici nu stiu cum e motoru tau sincer sa fiu, adica cum este chiulasa facuta, dar de obicei in chiulasa ai axe cu came 2 sau una singura depinde de motor si axele astea actioneaza asupra acelor paharute nu mai stiu cum le zice culbutori parca,iar astia misca supapele,ceva de genu asta. Uleiul ajunge in chiuloasa prin orificii adevarat sub presiune intra prin aceste axe cu came si le unge,axele astea stau fixate in chiulasa prin niste cuzineti le zic cred ca romanii keeper le zice in engleza,acestia au prelucrate la partea care tine axa cu came canale prin care circula uleiu sub presiune. Daca cumva cineva a umblat la chiulasa ar fi putut monta acesti cuzineti invers, adica gandeste o juma de cerc cum ai tine tu degetu mare cu aratatoru si formezi o juma de cerc si pui pe incheietura manii, cam asa stau aia acolo.Ei astia numa la un capat au orificiu prin c are vine uleiul din blocu chiulasei intra acolo si se duce roata pe axu cu came.Ei tu daca montezi cuzinetu asta cu partea fara orificiu te-ai scos, nu mai ungere acolo.dar ce zic eu ar insemna ca cineva a umblat la chiulasa aia a reparato ce i-a facut sia montata cuzinetu ala unu sau doi citi sunt acolo invers, Ca urmare tu ai presiune de ulei, iti arata ca totui ok dar ungere la axa cu came in zona aia ciuciu.Acum daca nu-i nici chestia asta revino si reformuleaza intrebarea ca ce spui e vag, nu e clar nimic.Deci uleiul nu urca pe cilindri, uleiul este strooit pe cilindri dar tu asta nu ai cum sa vezi niciodata, numa daca ai avea un motor transparent.Si ca cilindri sa arunce ulei pe capota sus ar trebuie sa nu fie ciuloasa acolo, deci nu stiu despre ce anume vorbesti.
Garnitura de chiulasa ai verifica-to? su nu fie un pic diferita si sa ai o gaura astupata. Sau verifica si rampa de culbutori.