Trebe sa bagi in memorie sincronizarea vitezelor altfel schimbi masina cu una care are schimbator automat, unii nu-s in stare sa mearga cu manuala deloc
Cine te poate ajuta este doar un instructor, care trebuie sa-ti arate in masina si sa faceti impreuna exercitii.
Dar nu faci scoala de soferi acum?
Roaga instructorul sa-ti predea si putina teorie inainte sa plecati pe traseu, explicandu-ti despre ambreiaj si treptele de viteza.
Am terminat scoala de soferi si am luat permisul. doar ca mereu mergem pentru examen. treapta 1, 2, 3... nu am avut un intructor prea ok.
Esti sigura ca ai facut scoala de soferie i nu ti-ai luat permisul ep spaga?
ca-i greu de crezut ca dupa 30 de ore de sofat, sa nu stii sa bagi in viteze sau sa reduci treptele.
Ma rog, nu cred ca vei recunoaste tu aici, de aceea te invita sa mai iei niste ore cu instructorul sau sa rogi un unchi care-i sofer experimentat, sa sofeze cu tine si sa-ti arate.
Pai de ce dai direct 2, si nu 3?
2 e aproape cat 1, face frana de motor si la 30km/h.
Trebuie sa inveti mai bine rapoartele turatie/viteza in fiecare treapta, sa stii ce treapta trebuie sa bagi, in functie de viteza pe care o ai. Poti baga a 2-a la 30-40km/h, dar nu dai drumul ambreiajului pur si simplu, ci accelerezi binisor, ca la o plecare.
Iar cand dai drumul ambreiajului fara acceleratie, in dorinta de a incetini, ii dai drumul foarte fin, lasi motorul sa preia sarcina treptat, nu ca un bolovan in cap. Poate sari si distributia de la "hopurile" astea.
Uhm, cand vrei treapta inferioara este suficient sa iei piciorul de pe acceleratie 2-3 secunde, apoi apesi ambreiajul, dupa care introduci din 4 in 3 sau 3 in 2, apoi eliberezi incet ambreiajul ca sa fie lina intrarea in trepta(daca dai drumul brusc diferenta de turatii este mare 900-2500 si de asta da in nas), in acest timp poti apasa si frana daca ai nevoie.
La 60 kmh ai 2000 ture în treapta 4 la un motor pe benzina. Depinde de curbă. Gen o intersecție, reduci viteza și dai a 3 a când ai 40 kmh dacă scazi sub 40 și ai gen 30 km dai a 2 a sa iei acea curbă.
Presupun ca nu ai de mult carnet si implicit esti putin tensionata si iti e putin frica. Trebuie sa te relaxezi si sa ti gandesti dinainte urmatoarea miscare si cu timpul va deveni ceva natural.
Acel hop se numeste "frana de motor" si nu face rau masinii, dar se simte putin neplacut.
Din ce stiu nu e bine sa stai cu piciorul pe frana si ambreaj simultan, sau sa ti constant piciorul pe ambreaj pentru ca-l strici, el e doar pentru schimbat viteze.
Nu prea imi dau seama cum ajungi din a 4a in a 2a din moment ce treapta a 3a de viteza e in fata. Adica cel mai usor de tinut minte e ca treptele de viteza impare sunt in fata si cele pare in spate. Eu cred ca doar te panichezi, incearca sa fii mai relaxata la volan
Sunt si momente cand din a 4a bagi direct in a 2a fara sa faci frana de motor, atunci cand reduci viteza foarte mult, iar acesta nu mai e potrivita pentru treapata a 3a deoarece motorul ar fi subturat.
Sper ca am reusit sa te lamuresc cat de cat
Cel mai bine ar fi sa dau a3-a si sa mai reduc cu frana... probabil din cauza ca am viteza si dau a2-a fac acele hopuri. nu am condus imediat dupa ce am luat permisul si adevarul este ca imi era cam frica sa conduc. Acuma nu mai am treaba doar ca nu stau mereu relaxata si ma macina chestia asta cu schimbat in treapta inferioara. va multumesc mult