Fluieratul vine de obicei de la joc in ax.
Joc in ax=uzura.
Axul sta in baie de ulei. Cand axul incepe sa joace, exista posibilitatea de a scapa ulei in compresor. Cand uleiul intra in compresor, ajunge in admisie, apoi in cilindri, unde va arde impreuna cu amestecul de motorina.
Din aceasta ardere cu ulei, rezulta funingine mai grasa, care poate infunda DPF-ul in timp.
Ca sa fie situatia grava, ar trebui sa consume cel putin vreo 500ml de ulei, la 10. 000km. Daca e sub consumul ala, poti amana reconditionarea turbinei, caci nu va afecta prea mult filtrul, mai ales daca masina circula mai mult la drumuri lungi.
Dacă fluieră trebuie să fie garnitura dusă. Filtru de particule nu este afectat de acest șuierat, căci funcționează pe baza gazelor fierbinți de la motor. În schimb sunt afectate performanțele mașinii, dar mai grav este că dacă într-adevăr este o garnitură distrusă, există vibrații care slăbesc șuruburile de fixare a turbinei pe motor!
Luați măsuri, altfel puteți avea cheltuieli suplimentare!
LSebastian întreabă: