| sparkyy1990 a întrebat:

am un ford escort 1.6 16v pe injectie din 1995 si porneste foarte greoi din a3-a, a 4-a cheie si cand porneste si vreau sa o accelerez un pic moare motorul fara sa fie in viteza care poate sa fie problema... ceva idei care stie multumesc

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Schimba si filtrul de benzina.
Pompa poate bazai si fara sa ajunga benzina, daca traseul e infundat, sau s-a stricat capul pompei (probabil are o elice, care in timp se poate roade). De asemenea, e posibil si sa nu mai functioneze corect motorasul pompei, sa nu mai aiba turatia necesara, ca urmare nu mai ai debit suficient.
Dar asta s-ar simti in mers.
Daca ai probleme la pornire, ma gandesc mai mult la mizerie in filtru de benzina, sau in rezervor/pe conducte.
Mai urmareste un lucru, cand porneste, turatia sta jos, sub 1000rpm, sau porneste putin peste 1000rpm, apoi scade incet?

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Verifica prima data alimentarea.
Mai exact:
-filtru de benzina
-racorduri (conductele de la rezervor pana la motor)
-pompa din rezervor.
Prima verificare ar trebui sa o faci cu masina nepornita de o zi (sau cand stii ca o sa porneasca greu), demontand furtunasul de tur, care aduce benzina la motor. Il demontezi de sub capota, cineva il tine de capat orientat spre un pahar sau sticla (o sa sara benzina cu presiune), iar cineva pune contactul. Daca in mai mult de 5 secunde nu ajunge benzina cu jet puternic (fara goluri de aer), problema e clar din alimentare.
Faci cele de mai sus, incepand cu filtrul, pe care il schimbi din prima, daca are mai mult de doua luni.
Apoi pui contactul cu pompa scoasa din rezervor (dar cu mufa bagata), si o asculti. Ar trebui sa inceapa sa bazaie.
Oricum, o astfel de reparatie e de preferat sa se faca la un service, trebuie aer comprimat pentru suflat conductele, un banc de lucru pe care sa se poata desface pompa si verifica...
Daca vine benzina la motor cum trebuie, e de preferat sa faci o diagnoza, si curatarea clapetei, eventual verificarea injectoarelor.
Asta daca e multipunct, daca e monopunct e ceva mai usor, are un fel de carburator, cu un singur injector.
Tot in verificarile astea, se scot si bujiile, daca sunt vechi pregatesti deja alt set, si le schimbi fara discutii.
La cald porneste bine?

| sparkyy1990 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pompa bazaie cand pun contactul si cand ii dau cheie si sta cam 5 sec la relanti si cand vreau sa apas acceleratia moare nu apuc sa o pisc bujiile le-am schimbat filtrul de aer l-am schimbat si debitmetru de aer am schimbat. am scos furtunul de benzina si am pus contactul dar a venit benzina aproximativ 50 de grame la un contact nu stiu daca asta e bine sau e putin? dar daca nu are presiune pompa tot scote bazaitu ala?

| sparkyy1990 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

O sa mai incerc maine sa vad la turatie daca nu o sa iau alta pompa de benzina dar mie ca o iau degeaba si sa nu fie alta piesa dusa dar incerc asta e ca nu pot pleca nici de pe loc cu ea ca moare motorul imd dupa ce porneste 2-3 secunde si cand am piciorul pe acceleratie moare din prima

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sparkyy1990):

Schimba filtrul de benzina prima data, daca el e infundat, degeaba mai baga pompa.
Iar cand desfaci pompa de benzina, uita-te cum arata sorbul ei. Probabil are o sita pe el, iar daca aia s-a infundat, apar simptomele pe care le ai.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sparkyy1990):

Schimba si filtrul de benzina.
Pompa poate bazai si fara sa ajunga benzina, daca traseul e infundat, sau s-a stricat capul pompei (probabil are o elice, care in timp se poate roade). De asemenea, e posibil si sa nu mai functioneze corect motorasul pompei, sa nu mai aiba turatia necesara, ca urmare nu mai ai debit suficient.
Dar asta s-ar simti in mers.
Daca ai probleme la pornire, ma gandesc mai mult la mizerie in filtru de benzina, sau in rezervor/pe conducte.
Mai urmareste un lucru, cand porneste, turatia sta jos, sub 1000rpm, sau porneste putin peste 1000rpm, apoi scade incet?