| C3R1 a întrebat:

as dori sa aflu cate stage-uri exist?
Stiu de Stage 1, 2, 3,4,custom.
Si daca faci stage 1 (cati cai iti da), la fel la stage 2, 3, 4,custom si daca mai exista.

Multumesc

2 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Mi se pare ca fiecare producator sau distribuitor de astfel de servicii de tuning (sa-i numim asa la modul general) are propriile sale stagii. Din cate am observat pe anumite siteuri ale tunarilor romani stage 1 si 2 se fac de obicei fara interventie asupra internelor motorului, adica nu se schimba nimic ci se modifica doar din soft, se face remaparea, chipuire sau resfotare e aceeasi chestie difera terminologia.
Stage-ul 3 de obicei impune (chiar daca pe siteurile lor nu apoare asta) datorita cresterii puterii masinii cu mai multi CP decat suporta in mod normal masina stock si la modificari, precum intercooler, kit ambreiaj, eventual kit franare, kit turbo, modificari si schimbari serioase ale internelor motorului, dar toate astea depind etc
Putem privi acel stage CUSTOM de care zici ca pe un proiect prin care te duci la un service de asta care prepara masini pentru competitii si spui uite am 200 de CP si as vrea sa ajunga masina la 380 CP, si atunci oamenii calculeaza in functie de ce componente vor schimba la masina cam la cati cai se ridica puterea, pentru aceasta vor avea nevoie de un soft custom adica facut pe comanda, doar pentru masina ta, pentru a dezvolta o anumita putere si a avea o anumita siguranta, pentru verificare puterii indiferent de crestere este nevoie de dyno test, fara el nu exista decat cresteri de putere din burta, deci orice firma serioasa care face resoftari in primul rand are nevoie de stand dyno.
Revenind la ceea ce am zis sunt informatii pe care eu le-am invatat citind sau urmarind mii de emisiuni cu si despre tuning, nu inseamna ca sunt profesionist sau mare priceput.
Pe de alta parte pentru stange 1, 2 etc cand masina nu are nevoie de modificari ale motorului,ale admisiei etc se cam stie dinainte care este castigul final,de aceea tunerii acestia (asa-i numesc eu) au si configuratoare in care introduci marca, modelul, cilindreea, anul fabricatiei, CP si imediat ti se va afisa cati cai putere castigi un exemplu fictiv : bmw 320d 150 cp > stage 1 : 184 CP
Iarasi un tuner care lucreaza corect si profesionist va face o verificare temeinica si o diagnoza masinii ce urmeaza a fi resoftata, nu de alta dar daca se duce unul si are ambreiajul praf sau altul care are turbina pe duca a masinii, masina aceea nu merita sa fie resoftata pentru ca in cativa km va ramane pe drum praf.

| Mihaii223 a răspuns:

Depinde de fiecare masina, motorizare etc... Stage 1 e soft. Aduce intre 20 si 50 CP
De la stage 2 pana la 4 e totul mechanic. Turbo, Biele, filtre, intercooler etc. ( nu stau sa spun tot ce trebuie schimbat pentru ca sunt foarte multe si scumpe)
Daca vrei sa te informezi mai bine uite aici un video care ti le da mura in gura : https://www.youtube.com/watch?v=_PQgDQrjDKk&t=87s