| AnAndrey1994 a întrebat:

Asi avea o intrebare! Recent am cump un ford fiesta din 2001 cu motor de 1, 3! Intrebarea mea este cum sa conduc sa consume cat mai putin? Din cate stiu eu la 2000 de turati se schimba viteza iar consumul e pe la 90-95 de km/h! Dar asta nu depinde si de motor? Indiferent daca de de 1, 3 s-au 1, 6 tot la 90-95?

4 răspunsuri:
| RxDooM a răspuns:

Ca sa consumi cat mai putin ideea este sa mergi cu o viteza constanta, ceea ce este cam greu de realizat in oras.In afara orasului o sa consumi mult mai putin daca faci de ex. 3 km pe care ii conduci cu 60-65 fata de 3 km in oras pe care o sa-i conduci evident cu stopuri si intersectii 30-60-50-10-25 si tot asa.

| Clujean25 a răspuns:

O mașină cu motor mic (1000cc) poate consuma mai mult decât una cu motor mai mare(1200-1400 de exemplu) pentru că "trage" mai mult pentru a pune în mișcare masa mașinii.
Pentru a consuma cât mai puțin nu trebuie să schimbi neapărat la 2000 rotații.
De exemplu dacă schimbi la 2000 într-o urcare vei consuma mai mult pentru că motorul e subturat în sarcină și va consuma mai mult deoarece nu ajunge niciodată la turația la care ai cuplul sau puterea maximă.
Pentru a reduce consumul trebuie să eviți pe cât posibil accelerările și frânările repetate, de exemplu mai bine mergi constant cu 80km/h în spatele unui tir, decât să depășești și să frânezi apoi ca să intri înapoi pe bandă, și să tot repeți asta.
Poți să îți îmbunătățești consumul și asigurându-te că presiunea în anvelope e corectă - presiune prea mică = suprafață de contact mai mare a cauciucului pe asfalt, frecare mai mare, și implicit consum mai mare.
De asemenea asigură-te că mașina are consumabilele schimbate, de exemplu dacă filtrul de aer nu e curat, amestecul nu e în proporția corectă și consumă mai mult, dacă uleiul e vechi, nu mai e vâscos, nu mai are proprietățile necesare pentru lubrifiere, și din nou crește consumul și uzura, etc.

| nouatigaraelectronica a răspuns:

Trebuie sa incercati sa conduceti masina constant si fara accelarari bruste. Aerul conditionat consuma si el intre 05-1Litru la 100 de km. Daca mergeti cu geamul deschis aceeasi problema. Ia din forta motorului si automat consuma mai mult. Acestea sunt detalii care influenteaza foarte putin consumul unei masini. Cel mai important factor este sa nu accelerati brusc. Verificati si presiunea din anvelope pentru ca poate avea un efect negativ asupra masinii ( stabilitate redusa daca sunt umflate prea tare si consum mai mare daca sunt mai desumflate mai mult decat trebuie). Pentru asta verificati normele scrise de constructor. Le gasiti in cartea masinii sau mai usor, va uitati pe capacul de la rezervor.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde mult de motor, de cutie...
Nici dupa viteza nu te poti lua, si nici dupa turatie. Polo 1.0 de exemplu se simte bine intre 2500 si 3000rpm, constant, in afara localitatii. Asa e etajata si cutia, sa lucreze pe la turatia aia.
Ca sa conduci econom, trebuie sa simti masina. Nu te uita la turometru, vitezometru... Foloseste acceleratia cat mai finut, si treptele de viteza cu cap.
Nu demara subturat, schimband treptele cu frica, prea devreme, nu accelera cand urmeaza sa franezi. Eu nu ma feresc sa-mi iau demaraje puternice in oras, atat timp cat am in fata drum liber; pot sa merg si cu 100km/h, tot nu-mi stric mersul economic, ca pana la 60 la ora merg mult si bine, cu acel demaraj, cu o treapta mare, cu acceleratia abia atinsa. Cand se merge bara la bara, caut sa o las in relanti, sau tot asa, cu acceleratia abia atinsa. Motorul meu se simte bine si la 1500rpm, cu treapta a 2-a sau a 3-a. Cu a 2-a chiar, in oras, o las si la 1000rpm, o tin aproape in relanti si merge singura. Daca tinde sa tremure, o ajut putin din acceleratie. Daca se elibereaza calea, si mergeam cu a 3-a in 1500rpm, dau tot timpul treapta 2 si demarez mai vioi. Nu ii cer motorului sa dezvolte putere acolo unde nu poate.
Motorul tau dezvolta un cuplu maricel la turatii joase, deci mersul explicat de mine se poate aplica fara griji.
La mersul extraurban, din nou, tine de motor. La Octavia 1.6, 100km/h era deja efort pentru ea, cu treapta a 5-a. Economia era pe la 70-80. Conteaza si inertia caroseriei; cu un Polo de exemplu, daca incerci sa ramai la 100km/h constant, e ca si cum ai face demaraje 0-100 din km in km, caroseria pierzandu-si inertia la prima rafala de vant. Consumul scos in conditiile astea, si un motor mult prea mare pentru el (1.4 benzina), consumul a fost comedie, 6.5% extraurban, dupa un drum plin de caraituri de la cutia de viteze, si momente in care credeam ca decolez, daca treceau tiruri pe contrasens.