| AnAndrey1994 a întrebat:

Asi avea o problema.Am o masina ford fiesta 2001 si am problema la pornire dimnineata sau cand motorul e rece.Relantinul ii fixat la 1000 de turatii.Cand ii dau cheie face ciudat. Urca cateva sec la 1500 dupa aia coboara sub 1000 aproape de se opreste motorul si tot asa. Dureaza 2-3 minute dupa aia isi revine la normal.Care e problema?

3 răspunsuri:
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Benzina sau Diesel?

| printzu10 a răspuns:

Masina ta cu siguranta este pe benzina si asta se intampla datorita benzinei de proasta calitate cat si faptului ca motorul este rece...happy

| relian a răspuns:

Secondary air pump, secondary air valve or hoses.Adica pompa de aer sau valva de aer, sau mai pe scurt EGR in cazul valvei, sau furtunurile care fac legatura intre pompa de aer, EGR si filtru ....Sint masini cu acest sistem de emisii, adica chestia asta este legata de emisii, face ca masina sa scoata mai putine noxe.Ce se intimpla? Cind pornesti masina si motorul este rece se intimpla cehstia asta, adica este pus in fucntiune de catre ECU pompa de aer.Cind motorul este cald nu se intimpla pentru ca pompa de aer nu functioneaza.De ce au pus pompa de aer? Cind catalizatoarele sint reci nu catalizeaza, adica nu transmforma noxele in apa si O, ca urmare aceasta pompa baga aer de afara spre cilindru, adica alt aer decit cel care se amesteca cu benzina.Gazele arse daca sar duce asa cu catalizatorul rece nu ar mai fi catalizate, plus ca atunci cidn motorul este rece nu se arde tot amestecul.Nu e cine stie ce mare scofala dar constructorii incearca putin cate putin sa reduca emisiile de noxe si acest sistem este unul dintre ele.Deci sa revin aceasta pompa de aer baga aer curat de afara in spatele valvei de evacuare imbogatind astfel in oxigen amestecul care arde, reducind astfel posibilitatea de scapare de amestec nears, adica poluare, noxe prin catalizatorul rece, care nu prea este capabil sa catalizeze ce iese la capacitate maxima.De aceea motorul se tureaza timp de 1 min si jumate ceva de genul asta pina cind catalizatorul se incalzeste, senzorul de oxigen catre ECU(calculatorul masinii) ca catalizatorul este cald si acesta oprste pompa de aer.Nu stiu daca ai inteles ceva dar asta e, probabil daca as relua as explica mai simplu, insa o lasam asa.Acum Daca motorul tau este doar turat ceva peste 1000 de rpm timp de 1-2 minute si nu se aud alte zgomote ciudate atunci nu ai nici o problema, asa functioneaza motorul la masina ta. Daca in schimb se aude un zgomot de genul unui aspirator puternic atunci nu este semn bun.Acel zgomot il auzi si din masina cind o sa apara. Daca la tine motorul ruleaza normal dar nitel turat atunci totul e in ordine.Am tinut sa iti spun ca atunci cind ceva se defecteaza, adica pompa de aer sau valva de aer vei auzi acel zgomot.Valva aia de aer adica EGR are rol de a opri ca gazele arse sa nu vina inapoi spre pompa de aer, adica are o valva acolo care se deschide doar intr-un sens si cind pompa de aer nu mai baga aer curat, gazele arse cauta sa iasa si pe acolo, insa valva se inchide. Daca insa se defecteaza atunci o parte din gazele arse vor iesi prin valva si se vor duce catre pompa de aer defectindo si vei auzi acel zgomot ca de asipirator, din cauza ca gazele arse vor condensa in pompa de aer si o vor defecta.Scuze ca am bagat mai mult dar am zis ca poate esti curios sa stii.Cu alte cuvinte daca tu stii cum ruleaza un motor si nu auzi alte zgomote din alta parte si singura ta grija este aceal motor supraturat nu iti fa griji ca nu ai de ce.Acum spui ca face chestiile alea coboara urca etc.Deci asculta motorul de afara, porneste masina si imediat iesi afara si asculta motorul si alte zgomote si daca esti priceput sau ai mai auzit motoare mergind stii daca mai e si altceva sau nu. Daca o sa ai probleme astea or sa fie.Ca sa verifici acum inainte o poti face si tu singur. Daca stii cum arata EGR-ul desfaci furtunul, are un furtun negru ceva mai rigid si bagi un deget inauntru, pur si simplu bagi degetul inauntru si scoti si observi daca degetul tau sa murdarit a fum a ceva de genul asta. Daca sa murdarit atunci asteapta-te la probleme, valva respectiva nu mai lucreaza bine si lasa gazele sa iasa spre pompa de aer care face acele figuri.Deci remediaza daca e acum acel EGR il schimbi ca de reparat nu ai ce repara si poate salvezi pompa de aer.Cam asa stau lucrurile, nu e de la benzina sau de la alte alea ce spun unia pe aici. Daca nu stii cum arata un EGR cauta pe youtube scrii Ford Fiesta EGR valve siti arata aia sau cauti pe google si vezi poze si atunci vei stii ce sa cauti, la ce sa te uiti, verifici si stii cum stai. Daca te apuci sa verifici ai grija cu acel furtun cum il desfaci ca este rigid si sa nul rupi. Daca nu stii cum se desface cauti tot pe youtube scrii asa-how to replace hoses from EGR sau ceva de genul asta siti arata video ce trebuie sa faci.Si cum am spus cauta si conectiile, furtunele ce duc la pompa, la EGR si tot ce este legat de acest sistem. Daca furtunule alea ce duc catre pompa sau EGR sint crapate si asta e o cauza pentru acele fluctuatii de care tu spui. Daca un furtun este crapat il schimbi.Cam astea ar i problemele, am scris mult dar de verificat nu iti ia mai mult de citeva minute.Pe scurt avem asa: Filtru aer - Furtun - Pompa de aer - Furtun - EGR - Furtun catre supape.Bafta.