Eu v-as sfatui pe toti sa numai comparati merele cu perele, motorul termic pe benzina este una iar motorul termic diesel este alta!
Cand sunt motoare noi, atentie noi am zis, motorul diesel are o durata mai mare de viata (masurata in km) decat cel pe benzina pentru ca ...motorina are o compozitie chimica mai "blanda" cu internele, pe cand benzina in timp se comporta coroziv asemeni unei solutii acide (in timp insemnand sute de mii de km), deci benzina va deteriora ceva mai rapid internele motorului, dar pe langa asta masinile pe benzina au si RPM (rotatii pe minut) mult mai multe decat motoarele diesel, poate si asta deterioreaza pistoanele in timp nu? adica una este ca un motor sa se plafoneze la 4000 RPM/min cum se intampla in cazul masinilor diesel si alta este unul care merge pana la 7000 RPM/min (sau chiar mai mult in cazul celor sport) cum este in cazul masinilor pe benzina!
Voi majoritatea folositi acest duel benzina vs.motorina, dar comparati dieseluri super rulate care deja au cateva sute de mii de km cu motoare pe benzina care au in general doar jumatate din kilometrii aceluiasi model de masina! veti observa pe siteuri de vanzari serioase,unde dealeri europeni vand masini rulate,ca pretul unei masini pe benzina sau turbo-benzina cu km mai putini decat acelasi model de masina dar pe motorina (acelasi model, an de fabricatie etc) este mai mare la masinile benzina, unul dintre criterii fiind numarul de km raportat la vechimea masinii!
iar o comparatie si mai corecta ar fi facuta pe acelasi model de masina si aceeasi cilindree, acelasi an de fabricatie iar diferenta sa fie doar tipul de motorizare > diesel sau benzina!
Fiecare masina va avea o durata mare de viata daca este exploatata corect si daca reviziile s-au facut la timp!
Deci din anumite puncte de vedere in razboiul diesel vs.benzina tine si de preferinte!
Conteaza unde se foloseste o anumita motorizare, ca multi isi aleg masini suparate diesel pentru un criteriu cel putin de oameni naivi "consuma mai putin", si doar pentru ca sunt mai ieftine fiind foarte rulate si merg preponderent cu ele in oras in trafic bara la bara, ceea ce este total gresit pentru o masina diesel! cand in cazul lor era mult mai intelept sa aleaga o masina cu motor pe benzina eventual aspirat pentru mersul pe distante scurte!
Daca mergi 200 de km pe zi (naveta) atunci mai intelept este sa alegi o masina pe motorina
Sunt cazuri si cazuri!
Masina noua este sfanta, masinile second hand sunt in final o loterie, iar daca nu stii multe lucruri despre un anumit model (ce problema/probleme a avut acea generatie de exemplu) si nici sa-l testezi temeinic poti sa te alegi cu o veritabila epava care arata bine dar este nefolositoare!
Diesel, daca e motorul bine întreținut, poate dura peste 800.000 km. (Cel pe benzina, bine intretinut) peste 400.000). Dar pana atunci schimbi aproape tot la masina. Iar întreținerea motorului nu e gratis.
anonim_4396 întreabă:
p3rverss întreabă: