Înainte de toate, uleiul full sintetic este alcătuit 100% din ulei făcut în laborator (de aici și denumirea) pe când cel semisintetic este un mix de ulei sintetic (25%) si ulei mineral (75%).
Per total, deși uleiul sintetic este mai scump, el are o capacitate mai bună și reușește să protejeze pe un interval de temperatură extins.
De ce?
Imaginează-ți moleculele de ulei ca niște buline. Uleiul full sintetic are toate bulinele de aceeași mărime, pentru că este făcut în laboratoare/fabrici după același standard. Uleiul semi sintetic, fiind amestecat cu ulei mineral (care este de o compoziție heterogenă, cu buline mai mici și mai mari) nu are bulinele de o mărime constantă.
Cum influențează acest lucru performanța sa? În cazul unor forțe puternice de tracțiune, piesele de metal din interiorul motorului/din rulmenți sunt foarte apropiate, la nivel micrometric, și de aceea dacă "bulinele" au aceeași mărime, ele alunecă lin. Dacă bulinele nu au aceeași mărime este ca și cum ai merge cu rolele pe pietriș. Sper că înțelegi aluzia.
Pe ulei full sintetic alunecă ca pe gheață. Pe ulei semisintetic se cam râcâie și de aici posibilele agravări.
Dar, ca notă de final, dacă nu ai de gând să îți obosești motorul prea tare și să îl aduci la cote maxime (ca de exemplu dacă vei călători cu mașina doar în localitate la viteze confortabile), uleiul semi sintetic nu îți va face probleme.
Ala full sintetic ii pe cale chimica cu plastic cauciuic sau na din ce este facut cum sunt cauciucurile la masini adica prin cale chimica
rolyrols555 întreabă:
George12356456 întreabă: