| razwan3l a întrebat:

Buna TPU care imi poate explica babeste care e diferenta intre 500 cai putere la motor si 500 cai putere la roata :S
cel mai bun raspuns primeste funda big grin

Răspuns Câştigător
| FurtunaDiesel a răspuns:

In principiu, depinde de felul tractiunii (adica fata, spate, 4x4) si implicit de pierderile mecanice de pe traseu.
Randamentul pe care il ai e destul de diferit pentru ca ai diverse chestii care se invart in cuple de rotatie sau alunecare - adica rulmenti si lagare de alunecare si toate acestea absorb putere, respectiv disipa caldura din cauza frecarii.
Deci, din punctul asta de vedere FWD e cel mai bun, RWD un pic mai slab si 4x4 pierde din greu. LA un 4x4 poti pleca de la ideea ca randamentul e de aprox 0.8 - 0.85 öa transmisie, deci puterea la roata este X [CP] * 0.85
Referitor la pierderi de putere sunt peste tot. alternator care ii taie din putere in functie de cat are nevoie sa incarce, axe cu came, cat mai multe sau cat mai multe valve la fel necesita putere,pompa hidraulica de servodirectie, servofrana, dupa aceea vine eficienta transmisiei, tipu de ambreiaj, pana si functionarea motorului in sine are nevoie de putere. mai se pierd cai prin folosirea unui turbo(dar surplusul e mult mai mare decat pierderea).si mai multe da nu imi vin in minte.

1 răspuns:
| Simpatic a răspuns:

Pai 500 de cai la roata sunt mai multi decat 500 de cai la motor, pentru ca nu toti caii de la motor ajung la roata.Citeste mai multe pe forumuri auto, depinde de fiecare tip de cutie de viteze in parte.Un mic exemplu un mustang de 500 de cai la motor dati de producator/tunar pus pe dyno tester are in jur de 450-460 cai putere la roata