Nu ai voie sa combini, ulei se baga doar cel care e folosit in manualul masinii, ai nevoie de segmentare ca sa nu consume ulei
Cat costa o segmentare? Si totodata si un schimb de cilindrii
150 lei segmentarea si cilindrii trebuie sa vezi tu cat e. Aia nu se schimba doar daca vrei tu
Și manopera cam cât ar veni?
Depinde de fiecare mecanic, preturile variaza nu pot sa zic exact o suma de la 200€ in sus incepe - cauta in google maps un mecanic cu multe stele sa mergi la cineva bun
Mare tamplar, mecanicul asta al tau. Vascozitatea uleiului reprezinta asa:
10W inseamna 10 winter (iarna). Adica iarna e gros ca vaselina, sau mai bine zis, la rece. 40-ul de la coada reprezinta de fapt vascozitatea la temperatura normala de functionare (60-90 de grade).
Daca bagi ulei 10W40, la rece abia se misca prin motor, nu unge bine, nu se incarca tachetii cu el, tacane ca naiba motorul, porneste mai greoi pe ger, si se uzeaza mai repede. Schimba mecanicul.
Pentru tine, un ulei mai gros inseamna 5W40, ala va ramane mai gros in motor, si se va consuma mai putin. Daca problema persista, pune si un aditiv de ulei de la Liqui Moly, pentru a compensa uzura motorului.
Ca marca de ulei, iti recomand Mobil daca vrei sa scapi ieftin (ala nu prea se consuma), sau Liqui Moly MoS2, daca ai mai multi bani.
PS: am zis sa schimbi tamplarul? Pardon, salahorul... sau cine a zis porcaria aia.
Mi-a placut mult raspunsul tau! Mersi mult! Iti voi asculta sfatul!
Eu la o mașină care încă o dețin în familie cu un motor de 1.4 16v fiind un vw golf am folosit castrol magnatec și edge 5w40 pana a ajuns sa îmi consume 1 1.5 litri la 10.000 km mașina fiind trecuta de 200.000 km și ulterior s-a făcut schimbul de ulei tot castrol magnatec doar ca 10w40 syntetic. Și merge bine se simte bine motorul în turații înalte și încă nu știu dacă mai consuma ceva.
La masina mea benzinara daca folosesc Castrol 5W30 (ca asa vrea publicitatea )mananca cam un litru si ceva intre schimburi sau chiar mai mult.
Daca pun Liqui moli 5W30 consuma cam 0.3L.Am incercat si Divinol 5W30 si consuma sub 0, 5 l.
10W40 nu mi-a trecut prin cap sa incerc deoarece este un ulei de calitate inferioara si nu rezolva nimic.Folosesc la un motostivuitor din anii 70 uleiul asta.
Conteaza vascozitatea la temperaturi inalte si asta o gasesti doar in fisa tehnica a uleiului folosit si difera de la o marca la alta.
Mitul cu spuma daca amesteci doua uleiuri cu SAE diferit a aparut pe vremea mecanicilor cu 4 clase,si vad ca rezista, probabil din acelasi motiv.
Oare sa pun ce scrie in manualul masinii? Chiar daca e contradictoriu mecanicului?
Nu mai am de mult timp incredere in mecanici.Am la o masina 465.000 km (originali) si folosesc doar 5w30. Daca ar fi fost sa ma iau dupa un retardat de mecanic ar fi trebuit sa-i pun direct vaselina in loc de ulei.
Dupa ce imi consuma acest ulei pun cel al producatorului
Ce masia ai?
1.8 tsi.
Marymary05 întreabă: