Turatii mari la vw 1.2
cauta la ce turatie ajunge mazda RX-8 acolo turatie peste 9000 RPM, tu nu faci distinctia constructiv dintre un motor diesel care se plafoneaza la 4400 Rpm si o masina benzina care se plafoneaza pe la 6000 Rpm, vorbim asa la modul general caci exista benzinare care duc 11000 rpm, sa numai zic de cele de F1.
Tu cred ca ai vrut sa te referi la motor pe benzina de asta mic downsized cu turbo, dar nu neaparat e mare "turatie" de capul lui
Uleiul nu se baga in functie de cate ture urca motorul ci ce model de masina este, ce cilindree etc in functie de asta producatorul recomanda un anume tip de ulei cu o anumita vascozitate ex. 0W20, 5W30, 5W40, 10W20, 10W40 etc
Deci despre ce model de vw vorbim? banuiesc ca este 1.2 TSI de asta...
1.2 HTP
Am gasit acest motor fiind pe skoda fabia cat si vw polo, in alta ordine de idei se poate folosi uleiul original recomandat de producator, adica un ulei pentru grupul VW acesta motorizare sau ca alternativa la fel de buna un ulei cu indicii : 5W30 full sintetic daca are codul motor : BGZ, AZQ, CFWA si un ulei 5W40 full sintetic daca are codul motor : CGPA,CBZA, CBZB, CJLB, CJZC, CJZD
ps: nu ne-ai dat detaliile necesare, marca model an de fabricatie
Un mecanic a zis sa pun 10w40 ca sigur are uzura... imi consuma ulei 100 ml la 100 km. poate de la asta poate sa imi arda uleiul?
Consumul de 100 de ml la 100 km se poate traduce ca fiind 1 litru la 1000 de km ceea ce este foarte mult o asemenea pierdere necesita reparatii la motor, a se vedea pe unde se pierde ulei sau este posibil ca motorul sa necesite segmentare.
O pierdere atat de mare de ulei nu poate fi rezolvata din marirea vascozitatii uleiului!
Mai multe detalii despre ce e de facut cu motorul masinii tale, ce verificari trebuiesc facute si ce reparatii iti poate spune userul NoTurbinaNoGood
Scurgeri nu are deloc. Ceva intern trebuie sa fie. Dar mașina trage foarte bine și nu scoate nici fum..acum am trecut de inspecția rar și a fost totul în regula
Uleiul se alege dupa recomandarile producatorului. Se poate jongla doar cu vascozitatea, dar si aia dupa cap, mai exact in functie de regimul in care se foloseste masina, si temperaturile de afara. Pentru Romania, majoritatea motoarelor stau bine cu 5W30 si 5W40.
Dar uleiul pus in motor trebuie neaparat sa aiba aprobare pentru norma pe care o cere motorul, altfel poti uza motorul prematur, sau poti intampina alte probleme.
Norma ceruta de producator se afla din manualul autoturismului, sau din manualele de service (Autodata, Haynes, Elsa, etc).
Lubeniță38900 întreabă: