Aia de la reprezentanta in general sint cam pareleli in materie de mecanica.Ei doar schimba filtre, ulei si chestii de genul asta.Cind apare o problema grava ceea ce la ei nu se intimpla nu stiu ce sa-i faca.Deci tot un mecanic din asta pirlit o sai dea de cap.Mecanicii nu stiu, nu sint familiarizati cu masinile astea noi.Treb sa ai cunostinte despre fiecare sistem in parte sa stii fiecare sistem ce face de unde incepe si unde se termina sa poti apoi sa verifici fiecare piesa.Treb apoi sa dai mai multe detalii cum reactioneaza masina cind apesi pedala, tremura sau nu, si alte chestii de genul asta. Spui ca este turbo si ca ala este verificat, dar poate ca este infundat.Deci tot ce se poate. Apoi ar trebuie sa verifici catalizatoarele daca sint ok ca daca sint infundate motorul moare nu mai are putere ca n-are unde evacua gazele arse. Poti sa nu mai ai compresie.Compresia o poti verifica tu singur daca ai manometru din ala de compresie.Scoti fisele de la toti cilindri si verifici compresia pe fiecare cilindru dar pe rind scoti cite o singura bujie.Cred ca stii cum se face.Eu am avut probleme cu compresia si la fel nu se mai tura asa mult, putere din parti.Am verificat compresia si era varza la o chiuloasa.Nu are cum sa nu gaseasca defectiuni daca ea nu se mai alimenteaza.Cind pui testerul pe ea trebuie sa dea ceva coduri.Nu trebuie sa mergi la dealer poti verifica si cun simplu tester. Ceva lumini aprinse la bord ai? Check engine sau altele de genul asta se aprind? ECP etc.Nu are cum sa arate ca toul este bine si sa mearga asa.Probabil nu tiau explicat aia bine.Inainte cind zici ca avea putere intra turbo de aia ti se parea ca mai apare un motor.Cel mai bine si simplu este sai verifici compresia si stii clar da partea mecanica este ok. Faci asta ti-am zis la tine acasa si singur ca nu-i nimic complicat.Cumpara un manometru din ala si faci teste singur. Daca nu stii cum sa faci revino siti zic pas cu pas.Dar cel putin stii tu personal, verifici tu si stii exact daca ai compresie. Apoi daca compresie ai cam naspa eu vorbesc aici pentru ca e usor aici am de toate.Ar trebuie sa ai o lampa cu care sa controlezi Bobinele de inductie care si aia este simpla si ieftina.Dar poate nu si in romania.Cu lampa simpla de care zic verifici cablurile daca vine curent la bujii, daca da pulsurile alea.mai este alta scula ce pui afara sa vezi scinteia asa cum verificau aia inainte daciile alea vechi.Si scula asta este f simpla si ieftina.Deci un mecanic care are ceva scule si stie sa verifice asa in mare poate sa o faca. Poti si tu dar nu ai scule.Nu stiu masina ta daca in afara dce calculator mai are si alte piese electronice.Sint unele masini care au Controale pe fiecare cilindru sau la anumiti cilindri. Ignition control module de ex controleaza curentul ce ajunge la bujii.Deci cum am spus mecanicii nu au pregatire, nici cei de la dealer, merg pe bajbaite la plesneala si cei spune calculatorul.Nu mereu rezolvi problema usor si doar cu scanerul. Uneori scanerul cum e la tine nu-ti arata nimic desi nu prea cred povestea asta, alteori iti da o groaza de posibile probleme si tu la fel trebuie sa stii ce si cum sa masori.Alta chestie te poti uita pe youtube dar sa scrii in enegleza ce problema ai si poate unia sau confruntat cu asta siau postatao acolo.Cind nu stii sa controlezi ceva la fel cauta pe youtube si iti arata video ori daca ai acces la All Data acolo gasesti in amanunt orice despre orice masina.Controlezi injectoarele daca baga benzina asta o poti face si tu singur, pui degetul oe fiecare injector si se simte daca pulseaza.Dar daca nu ai m-ai facut niciodata te inteleg trebuie sa o duci la cineva care se pricepe.Si nu uita dealerii nu au mecanici buni.Reprezentanta de care spui vai de ei la fel, mecanicii buni nu stau la aia, ma refer aia care se pricep la masini de genul asta.Bafta oricum.
Daca masina a fost noua cand ai luat-o posibil sa nu-i fii facut rodajul cum trebuie. Daca i-ai dat jar non-stop, mai mult ca sigur motoru-i pe duca!